At our best behavior

Give-aways.

Kategori: Allmänt

Malin undrar om goodiebags och giveaways. Om det är tacky att bära dem eller mera "jag var där". Jag började skriva ett svar men svävade ut och nu blir det ett eget inlägg här istället...

Det är blandade känslor för mig. Det kan kännas weird ibland. Såhär. Under veckan då alla presskontor har öppet hus får man massa prylar, lite bra saker, mycket skräp. Om man på tisdagen får en tisha från Fornarina och sen en person har den på sig på onsdagen på ett annat presskontor, kan man undra hur hon tänkte. Liksom, ALLA människor hon träffar den dagen har ju också fått samma tröja, eller vet att hon fått den på Fornarina för de hade ju sin dag på tisdagen... (baserat på en verklig händelse)

Men jag använder ändå saker jag fått. Mina stövlar från Tretorn är guld. Har några snygga t-shirtar från H&M, Tiger och ett linne från Fornarina. En blommig sån där ryss-sjal från Åhlens använde jag hela vintern. Hår- och kroppsvårdsprodukter är såklart superbra att få.

Fast jag ska erkänna att min syster får väldigt mycket, hon blir ju så himla glad. Hon har tom fått ett par Miss Sixty-jeans. Förlåt Star PR (jag vet ju att nån av er läser eftersom jag får mail till bloggmailen - jag känner mig hedrad!) men de satt mycket snyggare på henne! Nu springer de runt på gatorna istället för att ligga i min garderob och ligga.

På nån av visningarna på Berns häromdagen (Carin Westers tror jag) hade nån på sig en press-present från senast H&M hade öppet hus, en zebrarandig t-shirt...

Allt beror nog på om grejen är snygg och varifrån den kommer... så för att svara Malin, sjalen från Dagmar är fin och därför inte pinsam att bära!

KOMMENTARER:

  • koko-coco säger:
    2006-08-23 | 10:30:36

    Fast själva tanken med klädes-presenter är väl i detta fallet inte att just du ska bära dem, utan att du ska skriva om dem och ge lite gratisreklam. Och uppdraget får väl härmed anses som slutfört.

  • Tilda säger:
    2006-08-23 | 11:19:23
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Koko-coco: Jo såklart, till viss del. Fast det jag fått har jag fått i egenskap av stylistassistent. Och stylister och deras assistenter skriver ju inget, de förväntas väl bara vara coola och synas i grejerna... eller att man ska komma tillbaka nästa gång det är visning/öppet hus så att man sen plåtar saker från märket som gav presenten. Men ok. Mission completed. :)

  • Emma säger:
    2006-08-23 | 18:12:42
    Bloggadress: http://www.emmasgarderob.webblogg.se

    Är det mer du inte gillar är det bara att säga till, jag använder det gärna ;)

Kommentera inlägget här: