At our best behavior

Visningen på köpenhamnsmässan

Kategori: Runway

Jag glömde ju alldeles bort att berätta VAD som visades på Cph Vision Show, jag bara gnällde ju att den var tråkig...

Vårens stora färg är... ingen färg. Alltså inte som i alla färger funkar, utan som i ofärgade färger. Vitt och svart såklart, men framförallt cremiga toner, beige, ljusrosa, grått och så vidare i oändlighet. Fast lite ljusgult har lyckats klämma sig in i paletten.

Detta har siats/bestämts av trendanalytiker. Och det var väl i princip det visningen tog upp, utöver det tyckte jag att den saknade tema, och det var nog därför jag tyckte att den var så tråkig.

KOMMENTARER:

  • Melly säger:
    2006-08-18 | 18:10:11

    Jag måste säga att jag fann visningen väldigt bra, inte alls som du skriver tråkig. Smakfulla assoserarer, skorna var ju grymma kom jag på!
    Det är ju de färger som dominerar våren/sommaren som de visade, lila, beige, solgul, sand, grått, vitt och svart. Modellerna var dessutom ovanligt bra för att vara en sån visning som annaras brukar vara rätt kassa.
    Nä, jag tyckte att det var bra styling!

  • Tilda säger:
    2006-08-18 | 23:21:14
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Melly: Om man läser det andra inlägget där jag nämner visningen får man kanske mer helthet i vad jag hade för synpunkter. Men alltså.
    Färgerna hade jag inget problem med!
    Det var att visningen inte hade något större övergripande tema som jag saknade. Många visningar har en tydlig helhet i hår, smink, accessoarer, musik och inramning. Här var det bara en visning rätt och slätt. Ingen tanke. Ingen känsla.
    Modellerna var ok, vissa bra, andra riktigt dåliga, en av dem hade ju helt oformlig kropp, hennes minst tre outfits såg ju hemska ut och jag tror inte att det var fel på plaggen egentligen.
    Dessutom var visningen alldeles för lång. De borde ha varit tre modeller på catwalken hela tiden istället för bara en, då hade det blivit bättre tempo.
    Nej, jag var faktiskt inte alls imponerad!

Kommentera inlägget här: