At our best behavior

Liten utvärdering av helgen:

Kategori: Personligt

Fredag: Pojkvän lagar mat tills jag kommer hem. Najs. Sen blir det nog film: antagligen Closer.

Hur blev det? Maten var god men Closer inte riktigt i min smak trots allt.


Lördag
: Jobba. Sen blir det crepes. Alltid, men det är ju så gott. Dessutom nära butiken, och lätt att ta tvåan sen för att gå på teater: "Valerie Jean Solanas ska bli president i Amerika" på Dramaten.

Hur blev det? Galetten och crepen var precis lika underbart goda som vanligt. Teatern blev inställd  fick vi sms om när vi satt och åt så vi gick på bio istället. "Little Miss Sunshine" blev det. Och det var en film i min smak. Så satans bra att jag blir arg om ni inte går och ser den!
Eftersom filmen var slut redan vid halv nio åkte vi och våldgästade kompisar som hade filmkväll. Där såg vi "Rika vänner". Helt ok film. Det blev några avsnitt Little Britain också innan vi satte oss på tuben.


Söndag
: Jobba. Vi har söndagsöppet nu innan jul. Sen blir det filmpremiär: Göta Kanal 2. Efterfesten är på Café Opera.

Hur blev det? Göta Kanal 2 var en besvikelse. Pojkvän gav väl inte direkt sken av att det skulle bli en kanonrulle, när han jobbade med den. Men den var sämre än vad vi båda hade väntat oss. Den var lite som en reklamfilm ungefär.
På efterfesten undrade jag för mig själv varför Pojkvän inte kan jobba på en film med en flashig fest och en lyxig buffé... Här var det bara trångt och trist pasta på buffén, efterrätten tog slut innan jag fick :(


Mycket film blev det. De spelade i helt olika ligor, kan man väl lugnt säga....

KOMMENTARER:

  • malin säger:
    2006-12-19 | 08:47:28
    Bloggadress: http://monstermonstret.blogspot.com/

    Jag såg Little Miss Sunshine häromdagen och blev besviken faktist. Trodde den skulle var mkt bättre efter alla positiva recensioner osv. Aldrig bra att ha höga förväntningar.

  • Ida säger:
    2006-12-19 | 22:30:12
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Malin: Nej höga förväntningar är aldrig bra.. Jag tyckte den var hur bra som helst.

Kommentera inlägget här: