At our best behavior

15 minuter i rampljuset

Kategori: Jobb

Tjugo över sju gick jag hemifrån. Sen rullade det på, med att småprata med föräldrar, hjälpa barn på toaletten, rodda fram bord, kolla över alla outfits och en massa annat.

Klockan 13 var visningen. Då hade jag fått fram 10 påklädare så att jag kunde stå precis innan modellerna gick ut på catwalken och kolla över dem, dra ner en strumpa här, upp en tröja där och rätta till en krage någon annanstans. Stylisten tittade i en monitor och gav signal när nästa skulle gå ut.

Allt gick felfritt. Barn, hundar, clowner och jonglörer. Det funkade. Kunden var nöjd med alltihop. Stylisten var nöjd med mig. Och jag var nöjd för att jag hade haft så roligt hela tiden.

Så mycket förberedelser. För vissa i hur många veckor som helst. OCh så är det över på 15 minuter ganska precis.

Klockan kvart i tre var jag hemma i lägenheten igen...

KOMMENTARER:

  • sofie säger:
    2006-02-20 | 10:54:40
    Bloggadress: http://sofls.blogg.se

    oh, vad kul det låter! o tycker det låter som att du gör ett toppenbra jobb! speciellt kul att du trivs så bra, då gör man ju ett bättre jobb!

  • jessica säger:
    2009-03-23 | 14:52:16

    hej. jag undrar bara hur man får jobb som påklädare? verkar som att du är i den branchen. :)

Kommentera inlägget här: