At our best behavior

Forgive me father, for I have sinned...

Kategori: Personligt

Fan fan fan var ju nästan klar, men klantade mig och så försvann nästan allt.... Är tålmodig idag och skriver om.


Har så svårt att få tummen ur och skriva inlägg. Ska bara läsa några andra bloggar först. En länkar till nån annan, där en tredje lämnat en rolig komentar och måste kollas upp osv osv osv

Men hittade den här hos silverfisken, och började göra en egen lista. (var bara tvungen att googla utmaning + synder för att läsa några flera först såklart...)

Erkänn tre svåra synder du begått. Eller roliga, men som nånstans har ett värde i någon form av straffskala mot lagstiftning eller sociala normer.

1. Jag har provat LSD, E och lite annat.
Skojigt, men olagligt. (Vill gärna citera min mamma här: "Det är så mycket som är olagligt". )

2. Jag har snattat.
Ekonomiskt fördelaktigt, men såklart inte OK egentligen.

3. Jag har varit (är) allmänt omoralisk, och utnyttjat systemen.
Tagit en taxi, när det varit förseningar i trafiken, och låtit SL betala, fast jag inte hade jättebråttom någonstans, bara för att det finns en resegaranti.
Plockat ut a-kassa, bara för att det gick, fast jag egentligen säkert kunde fått ett heltidsjobb, om jag bara skickat mitt bästa brev.
Åkt X2000 med en biljett som gällde dagen efter, skulle förklarat, men kontrollanten kom aldrig och klippte min biljett, så när jag kom fram gick jag glatt för att lösa in den och få pengar tillbaka.
Kanppast någon större synd, men jag har en kompis som tycker att sånt här är jättedumt, så någon social norm bryter det väl mot... 
Kommentera inlägget här: