At our best behavior

Inte bara nöje, jobb också.

Kategori: Jobb

Jag har jobbat med en visning också.

På onsdagen hjälpte jag stylisten med de sista förberedelserna. Då hade hon redan hängt det mesta. Eftersom jag börjat reka musseöron redan på tisdagen blev det inte så mycket letande. Kollade ändå runt lite. Men det  fanns verkligen inte att finna. Köpte istället som små mussehuvor med öron på och satt och slet bort det vita ludd som var limmat i dem.

På eftermiddagen stötte vi på något som visade sig vara ett knepigt matematiskt problem. Vi hade 10 hästar (stänger), 10 påklädare. Och skulle organisera 33 modellers kläder (99 outfits) på dem så att modellerna bytte om med någon/några minuters mellanrum backstage. Vi lyckades efter lite klurande, feltänk,och omflyttande.

Sen drog vi klädsäckar över alla galgar och rullade stänger genom korridorer...

Mellan sex och åtta på kvällen när flera stora visningar var så hade vi genrep. Många av modellerna var barn så det kändes nödvändigt. Barnen var så himla söta och duktiga! Jag kunde såklart bara se när vi drog igenom gångordningen utan kläder. Men jag log hela tiden! Sen när vi gjorde ett rep med kläder var jag bakom, det var kaosartat. Och jag undrade hur det skulle gå på torsdagen. Vi saknade flera påklädare, så jag tog hand om två stänger samtidigt som jag egentligen skulle fixa en massa annat.

Väl hemma vid nio var jag ganska slut, och gick faktiskt och la mig ganska tidigt.
Kommentera inlägget här: