At our best behavior

Perfekt lördag! Shoppning, utställning och bio.

Kategori: Allmänt

Idag har varit en så bra dag!

Johanna och jag började på Myrorna i Ropsten. Var där i drygt en och halv timma. Det fanns supermycket roligt och snyggt. Men även där vet man att ta betalt för det som är trendigt just nu... Jag köpte två klänningar, två par skor och en väska. Slutsumman hamnade på 665 kronor. Och jag som skrev redan igår att jag köpt för mycket... Bilder kommer, om vi har tur, redan imorgon : )

Sen käkade vi på Nationalmuseet, innan vi knatade över till Skeppsholmen. Började på Östasiatiska museet och kollade på "Indigo - jeans och blåa naglar", en ganska simpel utställning, och gick sen till Moderna och såg målningar av Dick Bengtsson. Det är den utställningen som är hängt i ett mörkt svart rum, vilket ni säkert läst om. Jag gillade hängningen, man tittade mera på konsten än på andra besökare då ... men det var faktiskt marinblå väggar. Jag är ingen konstkännare så jag ska inte ge mig på att uttala mig i långa ordalag, säger bara att det var intressanta tavlor. Och gratis entré, så: Gå och se!

Avslutade med Match Point på bio. Den var inte så bra som jag trodde att den skulle vara, men ändå bra. Tänkvärd. Att ha tur, är vad den handlar om. Den tog sig på slutet, de sista minuterna. Då knyter man liksom ihop säcken. I öppningsscenen säger huvudpersonen (detta är inte citat rakt av, men poängen...) "tennis. bollen hamnar ibland på nätet. den kan ramla över på andra sidan och du vinner, och den kan falla tillbaka och du förlorar". Men sedan säger filmen: den kan falla tillbaka och du vinner. Dock kan man fundera över när man är en vinnare.

Kommentera inlägget här: