At our best behavior

Skåpmat

Kategori: Val från garderoben

Tänkte lista lite plagg som egentligen är fina men som jag nästan aldrig använder, av en eller annan anledning. Så får de lufta sig lite iaf.
Säg gärna vad ni tycker! Borde jag använda dem mer? Hur?

23226-176
Ballerinor. Knasfina. Men svåra. Det blir lätt för fint/sött om man har dem matchigt, men annars passar de liksom inte alls och outfiten blir snyggare med andra skor.

23226-241
Klänning, köpt på Myrorna (men är en riktigt gammal H&M) Skitsnygg, med jättefint bälte. Dock lite för liten. Ser ut som om min rumpa går upp till skärpet (som ska sitta i midjan men inte ser snyggt ut där). Någon som har strl 40?

23226-234
Kjol, Saint Tropez. Den här använder jag faktiskt ibland. Men känner mig oftast för fånigt finklädd i den. Beror nog på det slinkiga materialet.

23226-233
Kjol, m by m. Ser ju sjukt fyrkantig och ful ut här, men det beror på galgen. Rött med vita blommor, och sydda veck fram, röd- och vitrandigt med guldtryck - en ren bak, och så turkosblå katter. Tyckte att den var ball när jag köpte den förra eller förrförra sommaren, men nu tycker jag nog att den är tramsig. Och svår att ha till allt.

23226-198
Grön hellång stickad ullig kofta, Mexx. Inget fel. Har bara inte använt den så mycket.

23226-190
Kofta, Rosa, vit och vinröd, Benetton. Inte så "jag", men den är fin. Köpt för 7 år sedan...
Update: Åh. Haha. Roligt att en likadan fast grå, vit, svart var på Debaser häromdagen.

KOMMENTARER:

  • annaisa säger:
    2006-02-21 | 15:20:03

    skorna- absolut med jeans och vit t-shirt, kanske en kofta...
    klänning- inte så lite dallasfeeling! med guldiga accessoarer och noggrannt fönat hår. keep it!
    slinkig kjol- skulle känna likadant, men fint på sommarfest
    röd/vit kjol- stranden? eller tubtopp kanske?
    grön kofta- mysig, men det kan kännas som att man gått hemifrån i morgonrocken! (jag har en liknande i svart)
    rutig kofta- preppy. bra partner till jeans (vita?)och blus, ett skärp i midjan och höga klackar

  • Minna säger:
    2006-02-21 | 15:50:48
    Bloggadress: http://minna.webblogg.se

    Så roligt, jag har ocksp kjolen från Saint Tropez och tycker precis som du. Den är fin men man känner sig lätt lite väl fin i den. Tycker dessutom att den blir lite varm på sommaren.
    Skorna var supersöta!

  • Anonym säger:
    2006-02-21 | 20:38:15

    skorna till svarta leggings, oversized vit herrskjorta, och flätat skärp (guld) i midjan

  • Tilda säger:
    2006-02-21 | 21:28:24
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Annaisa: Tack för att alla bra tips/kommnetarer till kläderna!!!
    Men det är lite det som är problemet med skorna. De gör sig ju bäst så som du skriver, men jag känner mig så trist i jeans/t-shirt/kofta.

    Minna: Nej vad kul. Och så vrider den sig när man går, om man har lång jacka över. Eller åker upp när man har vissa strumpbyxor under.

    Anonym: Ja, snygg outfit, men inte till de skorna på mig. Gillar inte svart till brunt, och guldet passar ju inte in. Men det är vad jag tycker...

  • Mia säger:
    2006-03-03 | 08:32:33
    Bloggadress: http://www.miashopping.com

    Jag har också likadana ballerinor (visst är de fina!). När jag tänkter efter har jag oftast haft dem till jeans och en enkel tröja.

  • Sofia säger:
    2006-03-07 | 20:19:44

    Jag tycker att den slinkiga kjolen skulle bli ursnygg med en kortärmad mintgrön blus eller eventuellt en vit liten blus med spetsar och puffärm.

  • Tilda säger:
    2006-03-07 | 23:22:59
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Mia: Men jag har ju så svårt för bara jeans och tröja, använder nästan aldrig det...
    Sofia: Vit liten blus...kanske den nyinköpta blir perfekt till, med ett vitt linne under. Tror att du satte huvudet på spiken där! Tack!

Kommentera inlägget här: