At our best behavior

Sveriges mode-elit

Kategori: Mode

Ja, här är de ju samlade.
Sedan ett tag kan man läsa vilka de nominerade är till ELLE's prisutdelning den 18 februari.
Ger mig på att kommentera och gissa lite . 

ÅRETS STYLIST: Karin Smeds, Mattias Karlsson, Robert Rydberg
Jag hoppas på Karin Smeds. Jag gillar henne, hon är den som gör saker som tilltalar mig personligen mest. Mattias - lite för avskalad. Robert - lite för mycket. Men han är verkligen imponerande duktig. Jag tror att han vinner.

ÅRETS HÅR- /OCH MAKEUPARTIST: Fredrik Stambro, Kajsa Svanberg, Peter Andersson.
Samma personer är nominerade och vinner ungefär varje år. Måste säga att ELLE är lite snäva när de väljer vilja de ska jobba med. Anya de Tobon tex är jätteduktig, Tony Lundström  - har iaf coolt hår själv..., André Cueto-Saavedra - hade inte så fina bilder på Mikas hemsida men han gjorde håret på en plåtning där jag jobbade i höstas, och det var alldeles...så att jag inte ens hittar något ord nu. Det kommer visserligen ut dt här året. * tittar igen i tidigare vinnare-listan* Jaha han vann visst 2001...
Jaja. Ta fram Damernas värld nr 1 från i år, bläddra till guldjobbet och säg om Fredrik Stambro är en värdig vinnare... Jag håller på Kajsa.

ÅRETS MODEFOTOGRAF: Andreas Larsson, Andreas Sjödin, Camilla Åkrans.
Pinsamt, men Andreas Larsson vet jag inte vem det är. Hittar ingenting heller. Kan någon ge mig en länk? Jag tror på Andreas Sjödin. Duktig, och har gjort mycket snyggt den senaste tiden.
Men egentligen är Elisabeth Frang den fotograf som jag beundrar mest. Mikael Schulz, Carl Bengtsson och Jimmt Backius är också bra.

ÅRETS MODELL: Carl Lindman, Elsa Hosk, Mona Johannesson.
Mona! 

ÅRETS NYKOMLING: Karin Söderlind, Sofia Malm, Tina Tjäder - Dagmar, Astrid Olsson - Fifth Avenue Shoe Repair, Helena Hörstedt.
Helena Hörstedt. Coola, nya, vackra plagg.

ÅRETS DESIGNER: Jonny Johansson - Acne, Carin Rodebjer, Carin Wester.
DV's vinnare de två senaste åren... både Acne och Rodebjer, sistnämnda har även vunnit en ELLEN 2002 och Acne fick en redan 2000. Hur som helst så tycker jag Carin Wester.

ÅRETS SMYCKESDESIGNER: David & Martin, Efva Attling, Tobias Andersson.
Absolut David & Martin. Jag har ett halsband från H&M som är väldigt, väldigt inspirerat av dem. Förlåt för att jag köpte det. Jag visste inte då. Och hade inte haft råd med ett riktigt.

Bäst klädda då: Nina Persson kanske. Snyggt. Men egentligen inte allra roligast.  Inte Sofi, och absolut inte Ebba. Måste det vara en känd person? Ola på Hårgänget. Detta tål att funderas på. Ska bli spännande att se vilka som vinner.

KOMMENTARER:

  • fruity säger:
    2006-02-02 | 10:58:57
    Bloggadress: http://fruitcocktail.webblogg.se

    Årets bäst klädda är INTE lätt! Känner lite nu att Sofi inte alls ska vinna (som jag skrev i bloggen) tycker att hon har fina kläder MEN samtidigt känns det som hon inte har en egen stil. Lite för stiff ibland helt enkelt. Nä då är Nina bätttre, men hon har ju redan vunnit vilket e lite trist med samma pristagare hela tiden

  • hotspot säger:
    2006-02-02 | 13:30:31
    Bloggadress: http://.hotspot.webblogg.se

    Bäst klädda är grymt svårt, för det finns så få i Sverige, iallafall som är kända (precis som du säger). De 3 (ok, lite underdrivet kanske) personer som klär sig bra har ju redan fått priset...

  • Anonym säger:
    2006-02-11 | 20:28:48

    modellen borde bli elsa! Hon har deffenitivt synts mest i år!

  • stefan säger:
    2006-05-11 | 22:05:30

    kolla in vilken make up artist fotograferna du gillar helst jobbar med......

    Hela teamet har ju faktiskt en del i en mopdebild!!!

    Elisabeth Frang, Mikael Schulz och Carl Bengtssons första hands val är nämligen Fredrik Stambro

    Kolla upp saker och ting innan du slänger ur dig elaka kommentarer!

  • Tilda säger:
    2006-05-12 | 01:38:52
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Stefan/Frank: eftersom ni? har samma ip-adress och säger samma sak så svarar jag bara en gång:

    Eftersom Fredrik Stambro jobbar jättemycket jobbar han såklart med alla fotograferna, det vet jag redan, det behöver jag inte kolla upp. Jag vet också att han är duktig, ja. Men för det behöver inte jag gilla allt han gör, eller hur?! Jag gillar inte hans stil. (Eller möjligtvis vad han och fotograferna och stylisterna kommer överens om att han ska göra). Det finns andra som jag tycker gör intressantare saker och som är värda att lyftas fram.
    Det jobbet jag pratar om är gräsligt, inte bara hår och make, men hår och make framförallt. Och där vet jag for a fact att stylisten inte var överens med Fredrik om hur det skulle se ut.

    Hur elakt är det egentligen att tycka att någonting är fult? Jag tror att det är flera som behöver tänka över saker och ting innnan de slänger ur sig elaka kommentarer...

    Ang fotografen Andreas Larsson. Eh. Som assistent behöver man inte veta allt om alla! Och jag har aldrig påstått att jag vet mycket. Helst inte om personer som jobbar mest för utländska tidningar.

    Men om vi ska vara sådana kan jag vara elak tillbaka. Man särskriver inte på svenska! Och det räcker att posta kommentarer en gång, inte tre.

Kommentera inlägget här: