At our best behavior

Fredag och lördag. Plåtning 1 och 2.

Kategori: Jobb

Det var bra team båda dagarna, så det var väldigt trevligt. Bra stämning hela tiden. Stylisten (M) var jättenöjd med mig. Alla gillade våra kläder och eftersom jag plockat mer än hälften kan jag ju också ta åt mig. Båda plåtningarna var på "location", vilket är mycket roligare än studio. Både att göra och att titta på, tycker jag.
Båda fotograferna plåtade digitalt, med dator på plats. Kul, för då kan alla se hur bilderna verkligen blir och inte bara se en polaroid.

Jag har burit grejer, strukit kläder, hållt ordning och hjälpt till att klä på och av. Även tyckt lite, man brukar inte så ofta fråga om min åsikt men det gjorde M och det var roligt. Och så packat ihop allting när sista bilden börjar tas.

På fredagen var vi som sagt i en vindslägenhet. Den var cool, men lite stiff för min smak.
"Kunden" var med hela dagen, vilket är lite ovanligt när det gäller redaktionellt mode. Men hon var frilans - AD för tidningen och då vill man kanske ha mera koll. Modellerna var snygga, trevliga, rutinerade och verkade trivas ihop, vilket var tur eftersom känslan skulle vara att de var ett par, inte vara för mycket poserande, mera lifestyle. Jag tror att det blev riktigt bra.
Såklart blev det en ganska lång dag. Efter att ha fått tillbaka alla grejer till kontoret (ut till hissen. In i hissen och ner. Ut genom dörrar och nerför trappor. In i taxin. Ut ur taxin. In genom dörrar. In i hissen. Ut ur hissen. In på kontoret.) och packat om inför lördagen (och burit det in i hissen, ut ur hissen, in i ny taxi med stylisten) så satte jag mig på tunnelbanan och var jag hemma vid nio.

Lördagen var väldigt internationell. Vi var på ett hotell. Tre i teamet pratade bara engelska. Bilderna skulle  kännas lite som om modellen var på resa till typ Milano.
Vi började inte förräns kl tio vilket var mycket skönt. Trots ymnigt snöfall gick tunnelbanan utan problem så jag var i tid. Rummet vi var i mest var cirkelformat och jättesnyggt. Modellen skulle bo kvar sen över natten - lyllo henne. Hon var 28. Lugn, trevlig, snygg och säker på sig själv på ett positivt sätt. Stylingen blev väldigt bra känns det som. Ska bli så roligt att se det när tidningen kommer ut. Smörgåsbord (som min kompis gör) har ett plagg med, thanks to me såklart. Man ska hjälpa dem man kan. Den outfiten blev snygg. Eller, alla blev det.

Vid åtta var vi klara och då gick 4 av oss och käkade ihop. Ett perfekt avslut på toppendagar. Jag var inte alls klädd för utgång, men var på så bra humör att jag knappt brydde mig om det. Så jag mötte upp Pojkvän och en massa kompisar på Debaser straxt efter halv elva. Kom i säng vid halv fyra, trött efter intensivt jobb 6 dagar i rad, så söndagen blev kort... men en promenad i solen och snön hann vi i alla fall med.

KOMMENTARER:

  • SJT säger:
    2006-01-23 | 22:30:59
    Bloggadress: http://sandrajt.blogspot.com

    Gosh vad roligt ditt jobb verkar. Något sådant jag vill hålla på med.
    Några utbildiningar att rekommenderar eller andra tips ?

  • NB säger:
    2006-01-24 | 09:40:19
    Bloggadress: http://nattbuss.blogspot.com

    Mmm, intressant läsning när man sitter på kontor o ruttnar.

  • Laura säger:
    2006-01-24 | 11:12:23
    Bloggadress: http://auralaura.blogg.se

    Det låter som om du hade en riktigt lyckad helg!

  • Sara säger:
    2006-01-24 | 13:04:11
    Bloggadress: http://sol.blogg.se

    Vilket roligt jobb du verkar ha!

  • Tilda säger:
    2006-01-24 | 14:08:55
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Tack hörrni! Vad bra att jag underhåller någon. Funderat över vad som är roligt att läsa om. Vill berätta men inte skryta liksom.
    Är lite missnöjd med mig själv, att jag inte kan skriva smart som silverfisken eller roligt som tex Rhubarb-Lina. Eller med Cherrys attityd. Jaja. Min ton är bara vanlig helt enkelt.

  • Linnea säger:
    2006-01-24 | 15:42:54
    Bloggadress: http://leica.blogg.se

    Jättenyfiken på i vilka tidningar reportagen kommer..! Vill ju se! Men gissar att du inte vill avslöja det. :)

  • Tilda säger:
    2006-01-25 | 13:49:48

    Linnea. Njae. Jag vet inte. Det känns inte helt bra att skriva vart saker jag jobbar med kommer synas. Antar att man har någon slags tystnadsplikt gentemot tidningarna. De vill väl inte att deras konkurrenter ska kunna veta vad de har med i ett nummer som kommer om två månader. Nu läser väl förmodligen ingen viktig min blogg ändå, men rätt ska vara rätt.

Kommentera inlägget här: