At our best behavior

Helgen

Kategori: Personligt

Fredagen avslutades på Nalen bar. Som verkligen blivit  vårt fredags-stam-ställe, som jag skrev om tidigare att vi bestämt oss för. Mot slutet av kvällen bad en av tjejerna, som alltid jobbat när vi varit där, om mailadresser,så nu blir vi nog stammisar på riktigt.

Igår, lördag, var jag på en trevlig förfest, dock så trevlig att vi gick ut alldeles för sent. Det var fullt på Debaser och efter velande över stan slutade det som det så ofta gör, på Mc Donalds. Åkte hem ganska tidigt tyckte jag, men så blev tåget stående i en tunnel, tror att det berodde på att någon var på spåret, så jag kom hem sent ändå.
När vi åkt ut tunneln fick alla kliva av på nästa station och ta tåget som åkte efter, då undrade en tjej på engelska vad det var som hände. Hon var från sydafrika och här med en teatergrupp. Vi pratade tills hon sen skulle kliva av, och det var så trevligt att förseningen nästan inte gjorde mig något.
Det krävs alltid en ovardaglig händelse för att man ska börja prata med främlingar. Med en gång man hör det där "information till trafikanterna" så tittar man upp på sina medresenärer, byter blickar och börjar så småningom att prata.  

Idag har jag läst ifatt några av mina favvo-bloggar. Alltid inspirerande. Sen kom Pojkvän tillbaka från sin "mucho macho-weekend". Har bara varit borta en natt men det var ändå mysigt när han var hemma igen. Ikväll gjorde vi potatigratäng och fläskfile och bjöd över en kompis som bor nära. Hon tog med film som vi såg till marinerad ananas och glass. "Tolken" blev det. Välskriven, välspelad och välgjord. Jag gillade den!
Kommentera inlägget här: