At our best behavior

Min vecka.

Kategori: Jobb

I måndags jobbade jag extra i butiken .
Igår behövde jag en "återhämtningsdag". Så jag sov, surfade, läste bok och tittade på en film. A love song for Bobby Long blev det. Helt ok.
Idag har jag varit på kontorsextrajobbet. Måste gå om några minuter. Ska möte upp en kompis och så se Rodebjers visning för höst/vinter.
Imorgon är det lite oklart hur det ser ut. Ev är jag hemma på dagen, och tvättar samt fixar lite av varje. Sen Sofo Night följt av stureplan.se-fest.
Fredag ska jag jobba med stylisten. Och på söndag är det ny plåtningsdag.

Update: Ändrade planer igen. Fredag vet jag inte vad jag ska göra. I helgen är jag ledig.

KOMMENTARER:

  • LadyLuck säger:
    2006-01-30 | 11:02:12
    Bloggadress: http://ladyluck.webblogg.se/

    Hej! Undrar bara om du får betalt för stylistassistentjobbet eller är det ideellt??

  • Tilda säger:
    2006-01-30 | 17:53:48

    LadyLuck: Jag får betalt. Inte bra, men lite.

  • Hanna säger:
    2006-02-27 | 13:33:15

    Hej Tilda!

    Jag undrar hur du får alla dessa inbjudningar till visningarna..
    Jag är så väldigt intresserad utav att kunna gå på visningarna jag också..

    Tacksam för svar...

    /Hanna

  • Tilda säger:
    2006-03-01 | 16:04:28
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Det är ofta ett märkes presskontor/pr-agent som håller i inbjudningarna. Det är också hos dem man lånar kläder till plåtningar. Eftersom jag varit stylistassistent i 1,5 år nu så vet ju de vem jag är, och skickar inbjudan. Men det är först nu som jag får egna. Innan har jag gått med stylisten jag jobbat med. Eller mailade och skrev vem jag var och frågade om jag fick komma.
    Är man inte journalist/känd/eller jobbar med mode blir det nog svårt att få inbjudan.

Kommentera inlägget här: