At our best behavior

Smycken

Kategori: Mode

Jag glömmer väldigt ofta att ta med smycken i mina "Dagens val..."

Igår hade jag diverse svarta och silvriga armband, örhängen (dem till höger) och ringar (alla på bilden)
Jag drar deras story också, om någon skulle vara intresserad.

23226-253
De gröna och de genomskinliga med bruna flurpar i är köpta billigt i Bangkok. De högra är från H&M.

23226-235
Armbandet är från en marknad i Phnom Phen, Kambodja. Under en lång period använde jag det nästan varje dag, men inte så ofta nu.
Ringarna har jag däremot ganska ofta nu också. Den stora är köpt i en mysig liten butik av en skojig dam i Agios Nikolaous på Kreta (på min första, och som det ska förbli, enda chartersemester). Jag sa att jag inte ville ha någon nätt och girlie ring, och då plockade hon fram den. I love it. Den bor på vänster ringfinger. Kanske konstigt, men jag tycker att det är obvious att det inte är någon förlovningsring.
Den i mitten är egentligen en tåring, men jag har den på höger tumme. Den är prutad på i Goa, Indien, på Anjuna fleamarket. Den till höger är en helt vanlig sån-där-som-går-att-snurra-upp-och-ner-ring från Guldfynd, den har jag på höger ringfinger.

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2006-01-16 | 00:13:03
    Bloggadress: http://krimskrams.webblogg.se/

    Jag gillade stora ringen och örhänget i mitten bäst. Armbandet ser också ut att vara finfint.

Kommentera inlägget här: