At our best behavior

Film

Kategori: Film

Hittade en lista. Med 200 filmer. Om man sett över 80 har man "förmodligen" inget liv. Vet inte om det gällde om man sett över 80 rent allmänt eller om det gäller mer än 80 på den listan...
Jag har absolut sett mer än 80 filmer. Men, vid en snabb koll, bara 47 på listan. Det var ganska få "bra" filmer på listan. Och jag ser extremt lite film från genren rysare/skräck.

Idag såg jag The Passion of the Christ. Jag var tvungen att sänka ljudet, titta genom fingrarna och till slut snabbspola. Vet inte vad jag har att säga mera. Får se när jag hämtat mig. Hmm. Goglade lite och ramlade över informationen: två personer har dött när de sett filmen. Ja jag är glad att jag inte såg den på bio.

Heter det snabbspola på dvd?

KOMMENTARER:

  • malin säger:
    2006-06-08 | 09:32:20

    Ehm, 58 filmer från listan... men som sagt inte mycket riktigt bra film, då hade det varit många fler ser mcyket film. De bästa på listan var Sideways, Nightmare before Christmas Sixteen Candels...Kommer inte ihåg fler :-) Det sista bra jag sett var Capote.

  • Tilda säger:
    2006-06-08 | 09:57:33
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Malin: Jag gillade också Capote. Men har sett Syriana efter det och den var också bra!

  • Emma säger:
    2006-06-08 | 10:02:54
    Bloggadress: http://emmas.bloggtopp.com/

    79 filmer! Borde jag känna mig dålig nu? hehe ne men jag ser mkt på film.. tycker ändå inte det var så mkt dåliga filmer, iaf har jag diskuterat många av dem filmerna med andra männskor. Men jag undrar varför det är just dem filmerna som är valda? Jag har ju sett många fler..

  • Em säger:
    2006-06-08 | 16:25:56

    Fick 50 exakt. Den allra sämsta film jag någonsin sett var förresten med på listan - Event Horizon...

  • Ida säger:
    2006-06-08 | 20:56:56
    Bloggadress: http://luckyem.webblogg.se

    Kul lista! känner du bruden vars blogg listan låg på eller?? det är min släkting hon är hur kul och go som helst i alla fall.

  • Tilda säger:
    2006-06-08 | 22:49:54
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Emma: Tyckte det var konstigt urval... precis, fler än dem har man ju sett.
    Em: Tur att jag inte sett den då. :)
    Ida: Haha. bloggvärlden är alltså lika liten som den riktiga... :) Nej känner inte henne, ramlade bara in där, från en blogg till en annan, som det brukar vara. ;)

Kommentera inlägget här: