At our best behavior

Capote

Kategori: Film

Jag blev nästan lite besviken på Capote. Den har vackra bilder och stillsam klippning som jag tycker om. Och Seymor Hoffman är absolut värd en Oscar för sin imponerande insats som Truman Capote. Bara att höra hur han pratar gör egentligen filmen sevärd. Men i slutändan är det bara en berättelse om en man som uttnyttjar människor för att kunna skriva en bra bok. Den har liksom ingenting mera.

Den får 3 shoppingpåsar av mig.  

 23226-32123226-32123226-321

Jag satt och funderade en hel del på deras lösningar för att få Hoffman att se liten ut. Stora kläder, långa motspelare, förmodligen även lite pallar till dem. Man har även filmat ur olika vinkar och låter sällan honom gå parallellt och i jämnhöjd med någon, den andra personen går alltid snett bakom eller framför honom.

KOMMENTARER:

  • Andrea säger:
    2006-04-01 | 17:37:06
    Bloggadress: http://andreagoesstockholm.blogspot.com

    Jag tyckte Capote var skitbra, fyra shoppingpåsar hade den lätt fått av mig! Intressant det där du skrev om att de hade försökt att få PSH att se liten ut, tänkte inte på det när jag såg den men du har helt rätt.

  • Cicci säger:
    2006-04-02 | 23:53:56
    Bloggadress: http://ciccicicci.webblogg.se

    Den var rätt coolt gjord och så, och hans röst gör ju hela filmen sevärd. Men jag håller med 3 påsar är den värd, den var lite seg ibland..

Kommentera inlägget här: