At our best behavior

De i utkanten älskande av Johanna Nilsson

Kategori: Böcker

Jag borde ju rekommendera en BRA bok också, inte bara en massa lättläst skräp som jag fördriver tiden med på tunnelbanan.

Just nu läser jag De i utkanten älskande av Johanna Nilsson. Jag gillar hennes språk jättemycket, och hennes känsla för detaljer och intressanta människoskildringar. Alla hennes karaktärer ger mig mer var och en för sig än alla chicklitt-huvudpersoner tillsammans. Läs!

Den här boken, säger hon själv, är väldigt filmisk. Hon skulle vilja att den blev film, och helst regisserad av sig själv. Jag vill också se den som film!

Johanna Nilsson har även skrivit:
Hon går genom tavlan, ut ur bilden.
Flickan som uppfann livet.
Rebell med frusna fötter.
Konsten att vara Ela.

Främst de två senare måste ni också.

KOMMENTARER:

  • Konsten Att Vara säger:
    2006-03-15 | 18:31:48
    Bloggadress: http://konstenattvara.blogg.se/

    Gillar också Johanna Nilsson väldigt mycket. Har bara läst Rebell med frusna fötter och Konsten att vara Ela. Blev nyfiken på De i utkanten älskande nu, så den måste jag kolla in.

  • Lene säger:
    2006-03-15 | 19:49:34

    Jag har läst alla hennes böcker, o älskar dem. De i utkanten älskande e min favvobok just nu, hur grym som helst, tänkvärd!

  • Linda E säger:
    2006-03-15 | 22:11:36
    Bloggadress: http://mirandaail.webblogg.se

    Johanna Nilsson är hur bra som helst!
    Läser just nu Paul Auster - New York triologin, den rekommenderas.

  • Tilda säger:
    2006-03-16 | 19:56:49
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Konsten att vara: Jag tror att du kommer gilla den här lika mycket!
    Lene: Håller verkligen med, hur grym som helst. Inte läst ut ännu, antagligen imorgon. Vill att de ska bli lyckliga...
    linda E: Då ska jag kolla in den. Tack för tips!

  • Pernilla (: säger:
    2006-10-02 | 20:18:54

    Jag har nyss läst "Hon går genom tavlan, ut ur bilden". Jag ska faktiskt imorgon spela upp lite ur boken i skolan, vi ska ha teater. Jag tyckte att hon beskrev saker bra, men för min del så var det inte en sån slags bok som jag vill läsa frivilligt.

  • Ema säger:
    2007-10-11 | 13:19:02

    Hej! Jag håller också på att läsa de i utkanten älskande, och jag undrar om du har något bra formulerat svar till varför du tror hon valt titeln "de i utkanten älskande" ?
    tack på förhand!

Kommentera inlägget här: