At our best behavior

Midvinternattens köld är hård...

Kategori: Personligt

14 FUCKING MINUSGRADER!!! Så kallt var det när jag gick hemifrån. Knäckande!

Var duktig och gick upp tidigt idag. Straxt efter sex. Sen var trafiken uppfuckad som vanligt. Tjockt på tunnelbanan. Tjockt på vägen så bussen kröp fram. Så jag var inte så himla tidigt på jobbet ändå. Tur att jag inte alltid åker i rusning.

På extrajobbskontoret idag. Blivit många extradagar där den senaste tiden. Skriver ut fakturor nu. Ändrar lite i varje, manuellt enligt listor. 300 stycken. Tar flera dagar. INTE spännande.


 

Men ikväll blir det Nalen igen!
Och deras goda drinkar. Förra veckan på underbara bar beställde jag:
"En cocktail. Söt. Tänk inte fräsch, då tycker jag att den är sur. Tänk sliskig, då blir den söt. Ingen lime! ingen citron!"

Vet ni vad jag fick?
En long-drink. Med Abolut peach. Tranbärsjuice. Apelsinjuice. Och med en lime i!

Inte en siffra rätt. Hon fick ingen dricks. Jag sa bara "Tranbärs juice? Och lime?" La ut limen på disken och gick därifrån.

KOMMENTARER:

  • hotspot säger:
    2006-03-10 | 10:34:54
    Bloggadress: http://www.hotspot.webblogg.se

    Åh, det är underbart att det är fredag! Själv ska jag på vodka-drink till en vännina som ska till Ryssland :)

  • Tilda säger:
    2006-03-10 | 10:47:39

    Hotspot: Visst är et gött. Men den här veckan har gått kusligt fort. Ha så trevligt ikväll!

  • fruitcocktail säger:
    2006-03-10 | 11:13:58
    Bloggadress: http://fruitcocktail.webblogg.se

    Man orkar inte mer nu!! Mitten av mars och det känns som bor i kiruna eller nåt:( jag tänkte bli lite varm i kläderna ikväll genom att pimpla en massa lådvin;) gött!

  • Hanna säger:
    2006-03-10 | 12:35:55
    Bloggadress: http://prickenoveri.se

    Jag hade faktiskt hängt undan min varmaste vinterjacka, men tji fick jag, bär den varje dag nu. Dessutom snöar det också varje dag, känns som om det går åt fel håll?

  • Tilda säger:
    2006-03-11 | 22:22:56
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Fruit: Lite sprit hjälper alltid upp läget :)
    Hanna: Nästa vecka hörde jag nåt om... vill verkligen slippa stövlar och tjockaste jackan snart!!!

Kommentera inlägget här: