At our best behavior

Myrorna-shoppingen. Del 4.

Kategori: Nytt i garderoben

                                              

Den här klänningen tittade jag först på för att den hade så fina knappar. Sen provade jag, och den sitter som om den var sydd till mig. Den kostade 135 kronor, men har 11 knappar, vilket kan kosta en hel del. Skulle ju kunna flytta dem till en kofta eller så. Men det känns synd, för jag tycker att klänningen är så himla fin!

Problemet är bara att det är liiite svår att hitta tillfällen för användning. Den här klänningen är ett typexempel på ett plagg som man inte känner sig bekväm i närsomhelst. Sådär så att folk som känner en kan tänka, hon är ball som vågar ha speciella kläder. Medans jag tror att nya människor skulle tänka, vilken knepig brud, vad tusan har hon på sig...  Är ni med?

Jag vill gärna veta vad ni tycker om klänningen!

KOMMENTARER:

  • mina säger:
    2006-03-05 | 17:20:43

    jag tycker klänningen är as ball. skit i vad alla tycker o va sötast i klänning i vår.

  • sofie säger:
    2006-03-05 | 17:38:46
    Bloggadress: http://sofls.blogg.se

    vääääldigt väldigt söt o FIN klänning! verkligen! förstår att du föll för den! ( :

  • hotspot säger:
    2006-03-05 | 17:58:08
    Bloggadress: http://hotspot.webblogg.se

    Åh vilken fin klänning! Jag kan komma på massor av tillfällen då den passar utmärkt, idag, imorgon och dagen efter det :)

  • Konsten Att Vara säger:
    2006-03-05 | 18:04:40
    Bloggadress: http://konstenattvara.blogg.se/

    Jag tyckte klänningen var supernice! Huruvida du skulle uppfattas som en "knepig brud" :-) tror jag beror mycket på vad du väljer att ha till, asseccoarer, skor m.m. Men jag tror att du skulle bära upp klänningen bra och inte alls uppfattas som knepig :-)

  • Tilda säger:
    2006-03-05 | 18:28:57
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Vad roligt att ni gillar den!!!
    "Österike-kvinna komplett med flätor gone utvandrarna"... jag trodde ni skulle vara tveksamma!
    Pojkvän tyckte att den var "fin, men lite konstig...fast den sitter ju bra...".

    Mina: Asball låter kanon. Tack för pepp!!! Jag brukar inte bry mig så mycket, men ibland vet jag att jag inte kommer känna mig bekväm bara.
    Var som vanligt lite luddig... jag har klänning jätteofta, det var just den här jag menade, ändrade i inlägget så att det kanske framgår bättre.
    Sofie: Tack!
    Hotspot: Hahaha.
    Konsten att vara: Svårt att ha så mycket asseccoarer till alls, eller. Känns som att svarta converse skulle "do the trick". Tar det som en komplimang att du tror att jag skulle bära upp den!

  • Linda säger:
    2006-03-05 | 21:45:00
    Bloggadress: http://iabloggar.blogspot.com

    urgullig! Det är ju klänning som gäller, tror du hittar många tillfällen att ha den.

  • hannah.sthlm säger:
    2006-03-05 | 23:32:39
    Bloggadress: http://hannahsthlm.blogg.se/

    åhh..super cute klänning! Tror den skulle bli perfect i din garderob eftersom du fastnat för den=)Som redan sagts ovan så är ju KLÄNNING vårens plagg sååå ingen kan väll tycka du är särskilt strange för att du har den på dej, och OM nån som du inte känner skulle tycka det..spelar det nån roll egentligen=)? Ciao!

  • Anna St säger:
    2006-03-06 | 08:53:13

    Tycker att klänningen är jättefin!
    Men det gäller nog att bära den som ett smycke i sig själv. Och tona ner resten. Bara köra svart till.

  • Em säger:
    2006-03-06 | 10:14:51

    Jag gillar också klänningen och knapparna var verkligen ursöta!

  • fruitcocktail säger:
    2006-03-06 | 12:46:27
    Bloggadress: http://fruitcocktail.webblogg.se

    Det är bara att tuta och köra!! En riktig toppenklänning:)

  • madde säger:
    2006-03-06 | 13:37:52

    Underbar klänning! Vart är den köpt?

  • Emma säger:
    2006-03-06 | 14:00:33
    Bloggadress: http://www.emmasgarderob.webblogg.se

    Jättesöt! Vill du att den ska kännas mindre "udda" kan du ju lägga upp den så att den blir lite kortare och ha den med leggings :)

  • Konsten Att Vara säger:
    2006-03-06 | 15:46:58
    Bloggadress: http://konstenattvara.blogg.se/

    So right, det var en komplimang! :-) Det var så jag menade med asseccoarerna, fast jag uttryckte mig kanske otydligt.

  • annaisa säger:
    2006-03-06 | 16:08:31

    svårt att säga utan att veta hur den sitter... men jag gissar att den sitter figursytt och når nedanför knäna nånstans, trekvartsärm? kanske kapas lite för att inte vara alltför "lilla huset på prärien"?

  • Vintage*Jessica säger:
    2006-03-06 | 17:11:28
    Bloggadress: http://www.bambii.blogg.se

    Klänning såg erhört skön ut :)
    tycker det var super snygg verkligen nt jag skulle kunna tänka mig men dock tror jag den skulle bli snyggare om den var kortärmad :)

  • Tilda säger:
    2006-03-06 | 20:36:02
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Linda: Tack. Jo börjar känna mig övertygad att den funkar lite närsom.
    Hanna: Nej, det spelar väl ingen roll, egentligen... Egentligen är the key word här.
    Anna St: "Som ett smycke i sig själv" kunde inte sagt det bättre själv. Svart Converse blir det nog till.
    Em: Tack, ja knapparna är verkligen bedårande, fast ändå inte på ett fööör gulligt sätt.
    Fruitcocktail: Hahaha. Tack.
    Madde: På myrorna i Ropsten. Fanns hur mycket klänningar som helst!
    Emma: Inte nån dum ide.
    Annaisa: Japp, figursytt, och ganska lång. Men hel ärm. Kan vara en idé att ta av den lite, men hela klänningen är ganska "lilla huset" så jag kör nog på det, med glimten i ögat, och hoppas att det funkar.
    Jessica: Tack. Ja den är skön. Men jag gillar nog faktiskt ärmen som den är.

  • Anna säger:
    2006-03-06 | 21:51:43
    Bloggadress: http://krimskrams.webblogg.se/

    Jag tycker den var jättefin som den är och skulle inte kapa nåt på ärmarna - de var ju ursnygga! Knapparna var också finfina. Mycket bra köp :)

  • Tilda säger:
    2006-03-06 | 22:24:16
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Anna: Gillar den också bäst som den är. Ska inte kapa något. Känns bra att få godkänt från ett 2nd hand-proffs! :)

  • marit säger:
    2006-03-07 | 17:10:20

    älskar klänningar men håller med om att det känns svårt att "bära upp" dem. men whatever sitter den bra och man har självförtroendet så kommer alla att beundra dig. jag tyckte klänningen var jättefin!

  • Tant Anna säger:
    2006-03-13 | 12:44:06

    Jag har en liknande, fast i duvblått, köpt på nån secondhand för typ 15 år sedan, också för knapparna i första hand, men sitter också perfekt - ibland känner jag mig jättefin och typiskt "jag" i den, ibland känner jag mig som "vad ska folk tro?!" Har alltså fortfarande inte bestämt mig, men än hänger den med och används typ två gånger om året.

  • Tilda säger:
    2006-03-13 | 13:56:17

    Marit: beundran låter bra :)
    Tant Anna: Men gud var roligt! Och att vi tycker likadant om den. Kommer säkert bli två gånger om året jag använder den också...

  • Sofia säger:
    2006-03-14 | 14:20:33
    Bloggadress: http://cashmere.blogg.se

    Klänningen var helt underbar! Funkar säkert jättebra med converse eller med skyhöga klackar!

Kommentera inlägget här: