At our best behavior

Hoppar på basgarderobståget.

Kategori: Allmänt

Kör listan jag med. Men jag kom på att jag tycker att basplagg är rasande tråkiga så jag la till lite mer som jag känner är ett måste. Fattar att det är just en bas som skall kunna kompletteras varje säsong. Men jag skulle aldrig klara mig om jag utgick från listan.

KLÄDER
Två par jeans
- Check. Blå, gråsvarta och så Levis baggymodell. Det är dom som används.
En kashmirkofta - Nope.
Ett par svarta finbyxor - Nej dem har jag klippt av till cityshorts. Använder aldrig svarta finbyxor.
Ett par svarta shorts - Check. Köpte nya korta svarta för 149 kr på Zara för någon vecka sen. Har även grå gubbiga, cremefärgade lätt pösiga, och så ljusrosa och rostfärgade från förra året.
En vit skjorta - Nej. Skjorta är dödstråkigt. Men jag har en väldigt välanvänd cremefärgad kortärmad knytblus.
En kavaj – Check. Svart, kritstrecksrandig, vit, beigerandig. Används inte så ofta. Kavaj känns ju väldigt ospännande just nu.
En svart kofta - Självklart. Men den har snart gjort sitt efter ungefär tio år. Börjar bli lite tunn.
En kofta i en annan färg – Check. Brun, vit, grön, blå.
En jeanskjol - Tycker jag inte behöver höra till basgarderoben. Men jo, jag har en, från Diesel.
Två svarta toppar – Är inte så mycket för toppar...
Två vita toppar - Se ovan.
Två svarta linnen - Ja, har några stycken.
Tre vita linnen - Har fem som är bra.
En trenchcoat - Njae. En vinröd och en grön vårkappa.
En vinterkappa - Måste köpa ny till nästa vinter tror jag.
En svart klänning - Ja. Men egentligen ingen klassisk LBD. Känner inget behov av det.

Lägger till:
Roliga klänningar i olika mönster och färger - Ja, a bunch. Från H&M, Topshop, Nanso och second hand-affärer mest.
Och just nu, en vit klänning – Yes. En från H&M.
Också just nu, Korta koftor/boleros - Grön, mörkblå, rosa, vit, svart, grå, duvblå. I olika material och utföranden.
Mera just nu, Svart skinnjacka - köpt en alldeles nyligen för det kändes nödvändigt att ha.
Och vart har kjolarna tagit vägen i listan???

SKOR
Ett par partysandaletter - Kan man inte baka ihop det med partyskor…
Ett par svarta och/eller chokladbruna boots - Check. Svarta, bruna och ljusbruna/kola.
Ett par ballerinor - Gröna virkade från Topshop. Men jag är inte någon ballerinatjej.
Ett par partyskor - Blå, gröna, röda, svarta, korall. Med olika höjd på klacken.
Ett par söta gummistövlar - Ljusblå från Tretorn.
Två par gympaskor - Gympaskor, vad är det? "Springskor" går fetbort. Sneakers är ok. Jag har bara ett par. Svarta converse allstars. Skulle önska att min gröna Puma i mocka inte var utslitna och förpassade till att vara stallskor hemma hos mamma och pappa.

Lägger till:
Ankelboots - yes, svarta.
Kilklackar - Ja, klumpiga i trä och nättare blå.

ACCESSOARER
En mellanstor vardagsväska - Mörkbrun, Ljusbrun/Kola, Svart.
Ett par mörka solglasögon - Svarta och bruna, båda från H&M.
Ett par skinnhandskar - Nej. Känns som att man klarar sig med vanliga vantar i olika färger.
En pashminasjal - Nej. Men en massa andra sjalar. Se ovan.
En weekendbag - Jag reser med ryggsäck. En gång en packpacker, alltid en packpacker.
En partyhandväska - Ja. En liten svart. Men brukar ha min vanliga.
En kuvertväska – Ja. Lång svart.

Slutsats: Om jag utgår från listan så tycker jag att jag har den bas jag behöver. Förutom en snygg vinterkappa, för det har jag ingen som jag gillar. Jag har hellre mycket kläder, än bra baskläder. Herregud när jag tänker efter så går det flera veckor mellan gångerna jag använder en outfit, om jag ens använder exakt samma igen öht.

KOMMENTARER:

  • Anna Krimskrams säger:
    2006-05-03 | 14:02:23
    Bloggadress: http://krimskrams.webblogg.se/

    Den där listan ger mig ångest! Jag har NOLL basgarderob men tre par guldskor...eeeh.

  • Tilda säger:
    2006-05-03 | 14:36:51
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Anna Krimskrma: hahaha. Men guldskor är bättre att ha än svarta finbyxor och vit skjorta, any day of the week.

Kommentera inlägget här: