At our best behavior

Nybloggat.se

Kategori: Allmänt

Nu tycker jag att fler ska börja använda nybloggat.se.

Lite för att jag inte längre kan pinga nyligen.se, det är obegripligt för den tjänsten att man kan ha två bloggar på ungefär samma adress. Eftersom jag pingat min reseblogg en gång så kan jag inte längre pinga shoppingbloggen, eftersom de har för lika url adresser. Har mailat dem men inte fått svar. Är sur! 

Dessutom är nybloggat mycket bättre för man ser ett utdrag från det nybloggade inlägget utöver vem som skrivit det. Jag tittade nästan aldrig på nyligen.se men jag antar att andra gör det eftersom jag ibland fick kommentarer nån minut efter att jag publicerat.

Det är superenkelt. Om man bloggar med blogsoft behöver man bara lägga in en adress vid "kategorier" så pingas det automatiskt. Att pinga manuellt är också smidigt, utdraget kan hämtas med ett litet klick.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: