At our best behavior

Kött och film

Kategori: Film

I fredags blev det återigen ett besök på Babylon. Kan bli vårens och sommarens fredagshäng! Och så var vi förbi Östgötakällaren och käkade. En rejäl oxfile blev det. Så himla gott, de kan kött på såna där hak! 

Lördagen bjöd på jobb, och sen en soft filmkväll. "Älskade hundar" stod på repertoaren. Av Alejandro González Iñárritu, samme regissör som gjort bland annat Babel. I båda filmerna är det flera historier som interagerar vagt med varandra. Den var helt ok. Lite obehaglig stundtals, och det har jag alltid svårt för. Jag gillade Babel bättre, även om den inte heller är nån feelgood-film direkt. Snyggot Gael García Bernal är med i båda. Jag har inte sett många spanska filmer där han inte är med...

KOMMENTARER:

  • Smartasmia säger:
    2007-04-30 | 10:50:15
    Bloggadress: http://monokel.blogspot.com

    Ack, du Babylon:-) Lät som ni hade en dunderkväll sen! Jag får skylla mig:-) Och spanska filmer - speciellt med denna regissör - är inte att leka med:-) tjipp

Kommentera inlägget här: