At our best behavior

Påsklov

Kategori: Personligt

Hallojsi. I'm back! Förlåt att jag bara drog sådär utan att skriva nåt innan om det...

Jag har varit på landet över hela påsken, åkte redan i torsdags. Det har varit så himla lugnt och skönt och välbehövligt. Hängt med familjen, njutit av solen (satt man i lä var det riktigt varmt), ätit massa mat och godis, sovit länge och tittat på film. Även träffat min mormor och min morfar. Efter att morfars fru dog har de börjat ses varje dag och "mormor och morfar" kanske snart är ett begrepp lika naturligt för mig som för alla andra. En liten solskenshistoria att de hittat tillbaka till varandra efter över 30 år...

Hästarna har jag spenderat lite tid med också såklart. De har gjort en ny paddock som invigdes med tårta på fredagen. Jag och min, egentligen pensionerade, ponny hade dock redan invigt den på torsdagen. Hon tyckte att det var lite för roligt. Efter några små skutt som jag bara skrattade åt gjorde hon några rejäla bockningar a la rodeohäst så jag landade efter luftvolt ganska hårt i sanden... och kunde knappt resa mig igen. Så det roliga tog slut lite för snabbt. Stapplade runt som en tant några dagar men på söndagen hade jag repat mig såpass att det bara gjorde ont när jag satt upp och av men gick bra väl på plats i sadeln, så jag red ett ordentligt pass på mammas häst. Åh, det var så roligt, och som jag tror att jag alltid säger när jag kommer tillbaka, jag saknar att rida! Nu har jag både träningsvärk och ont i ryggen... Man ska känna att man lever! 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2007-04-10 | 08:57:34
    Bloggadress: http://inochutsidan.blogg.se

    Ischabischa hästar är ju dödsfarliga! :P

  • Mia säger:
    2007-04-10 | 10:50:15
    Bloggadress: http://mite.blogg.se

    Du är förlåten..låter som om du har haft det skönt! Å ja..hästar är döfarliga...:)

  • Smartasmia säger:
    2007-04-10 | 10:59:57
    Bloggadress: http://monokel.blogspot.com

    Aha! En påskhelg i hästens tecken minsann! Och jag är liite avis:-) Fast minus träningsvärken;-) kram

  • Ida säger:
    2007-04-10 | 23:51:03
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/wardrobe

    Anna: Hehe, nejdå, inte dödsfarliga, men man ska ha respekt.
    Mia: Tur :) Japp, det var supernajs. Och så farliga är de faktiskt inte. Jag har bara blivit gammal... förut slog jag mig aldrig när jag ramlade av.
    Smartasmia: Haha. Kram.

Kommentera inlägget här: