At our best behavior

Visning: Stine Goya

Kategori: Runway

I Köpenhamn såg jag Stine Goyas visning. Den kollektion som kommer ut till butikerna i höst var jag helt swept away av. Så jag var väldigt spänd på att se vårplaggen.

Det var varmt. (Om man tittar ordentligt på bilderna kan man se att m å n g a viftar med solfjädrar.) Den började en hel timma efter utsatt tid. En kvart är normalt, men en timme känns inte okej. Och när visingen väl började var det låååångt mellan varje modell, ibland är det svårt att hinna titta så mycket som man vill på kläderna innan det kliver in en ny modell i ens synfält, men här fick man vänta länge mellan utgångarna. Några plagg var superfina. Men andra var lite "hej clown slash kulturtant". Somliga plagg satt illa. Jag var med andra ord inte så imponerad.

Idag tittade jag på visningsbilder på Vogue.com och insåg att där jag stod uppfattade man visningen lite annorlunda mot om man fått en superbra fotografplats...

Mina bilder till vänster och från vogue.com till höger:

image1028

Tunikan överst är ju fullkomligt underbar. Men i bomullstrikå känns den en smula dyr när priset i butik blir 5000 svenska kronor. Den kommer med andra ord dessvärre inte att finnas på Wardrobe Stockholm till våren.

KOMMENTARER:

  • Matilda säger:
    2007-08-23 | 11:50:18
    Bloggadress: http://ombytlig.blogg.se

    jag såg att du hade rest ganska mycket på din andra blogg ( men det var ett tag sen du uppdaterade där så
    jag skriver här i stället..)Det är inte så att du har varit i dublin och ha några bra tips??

  • Anna Krimskrams säger:
    2007-08-23 | 12:51:04
    Bloggadress: http://krimskrams.webblogg.se/

    Håller med dig, den ser überhärlig ut. Men 5000 kr...ajdå. :/

  • Ida säger:
    2007-08-23 | 21:35:13
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Matilda: Nej där är jag dålig på att uppdatera! Hittar liksom inte tiden...
    Har dessvärre inte varit i Dublin och har således inga bra tips. Hoppas du hittar någon som har! :)
    Anna Krimskrams: Precis, ajdå :)

Kommentera inlägget här: