At our best behavior

Helgen

Kategori: Personligt

Familjen var här i helgen. Min syster fyllde år så vi åt tårta. Pappas bästa med banangrädde i ett av lagren. Och godis uppepå.

Vi besökte Nordiska museet på söndagen, och tittade på utställningen "Storsamlaren". 63 personer visar det bästa ur sina samlingar av tändsticksaskar, teaterkikare, tuggummin, erotica, fingerborgar och nästan allting man kan tänka sig. Rekommenderas!
En utställning om tapeter pågår också nu, den var lika bra, och jag blev sugen på att tapetsera om i alla rum hemma :)

Nu är det ju inte gratis längre, han i kassan berättade att är det nästan tomt på vardagar sen entreavgiften återinfördes, bara mycket folk på helgerna. Men på onsdagskvällar är det fri entré!

KOMMENTARER:

  • Karenina säger:
    2007-02-06 | 09:39:15
    Bloggadress: http://blogg.passagen.se/karenina771

    Hemlagad tårta är bäst.
    Var länge sedan jag besökte Nordiska museumet, har läst att de har en utställning om gamla skor.

  • pojkvæn säger:
    2007-02-06 | 10:56:04

    hær i stavanger kostar det 80 kr att gå på museum før att få se några uppstoppade djur. Nej det blir gratis film från bibliotket ikvæll igen. Kænner mig som den polske rørmokaren som håller i sina surt førværvade kronor o sænder dem hem till hemlandet så familjen kan øverleva.

  • Lina säger:
    2007-02-06 | 11:33:31
    Bloggadress: http://www.modeflickan.blogspot.com

    har mailat dej nu. vore grymt om du kunde kolla det idag. kram!

  • Ida säger:
    2007-02-06 | 11:48:38
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Karenina: Den har jag nog sett tror jag, för länge sen, vet ej om den är kvar, eller den kanske är del av den fasta?

    Pojkvän: Hahaha, skickar hem sina surt förvärvade slantar så att flickvännen kan shoppa menar du :P Puss.

    Lina: Såg. No probs. Mailar mera efter lunch när jag är i butiken.

Kommentera inlägget här: