At our best behavior

Mäss-stockholm...

Kategori: Mode

...suger!

Varför ha allt på ett ställe när man kan splittra det på fyra... Modecenter i Järla Sjö. Style at Stockholm (och Sko & Väsk-mässan) på Älvsjömässan. +46 på Kungsholmen. Och Bomullsbörsen på Street i Hornstull. Verkar ju skitsmidigt... Eller?

På alla fyra ställen finns märken som intresserar ungefär samma personer. Jag har besökt alla nu. Suck. I Köpenhamn är det iaf uppdelat lite mer efter om det är klassiskt eller trendigt, så i vårt fall räckte det med att besöka en av de stora plus en ny uppstickare, och de låg på gångavstånd från varandra.

Modecenter
På ny plats och det är snyggt, fräscht och jävligt svårt att hitta på alla våningar i olika hus. Mycket trista märken men några som vi har så ett besök krävs.

Style at Stockholm
Stor yta med för lite innehåll. Lite för lite av för mycket olika... Klassiskt, streetigt, trendigt och så lite smink och andra pryttlar mitt i alltihopa. För få intressanta märken, de som var bra ställer ut i Köpenhamn också, och de som inte gör det behöver man inte se.

+46
Vill vara så hipp att man inte känner sig välkommen. Sidan är bara på engelska, och samma dag som mässan öppnade stod det fortfarande "coming soon" när man klickade på "exhibitors". Dåligt.
Jag var på visningen, +46 select, och samma mentalitet rådde där. De kollade att man fanns på listan inte bara en gång utan två? Och när man kom fick man en drinkbiljett som en snorkig brud i baren tog, inte om man ville ha en drink utan för ett glas champagne, som det ju bjuds på inför alla visningar. Hur många glas trodde dom att man tänkte roffa åt sig? Mässdelen var inte alls lika proffsig som man kunde väntat sig med den där tonen.

Bomullsbörsen
Trevligast! Egentligen var det inget märke som vi vill ta in som ställde ut, men stämningen var klart skönast här. Det var lugnt när vi var där, men jag hoppas att de får många besökare under helgen och imorgon, det är de värda, även om jag i stort skulle se en stor grej istället för många små.

KOMMENTARER:

  • Minna säger:
    2007-02-16 | 09:14:20
    Bloggadress: http://www.minnert.blogspot.com

    Ida, gu' vilken befriande beskrivning! Tack!

  • Mia säger:
    2007-02-16 | 10:24:58
    Bloggadress: http://monokel.blogspot.com

    Gillar också din beskrivning av modeveckan i Stockholm:-) Ironi är livets krydda, sötnos. Och fy attans för att springa som en stressad bäver mellan allt. Ha det skönt idag..och i helgen:-)

  • Camilla säger:
    2007-02-16 | 10:57:40
    Bloggadress: http://www.stilic.blogg.se

    Jag vill besöka alla!

  • Ida säger:
    2007-02-16 | 12:03:10
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Minna: Haha, jag som tyckte att jag bara gnällde...
    Mia: Stressad bäver :)Just nu känner jag mig som en klubbad säl mera... med avslappning efter en tid med mycket att göra kommer ofta förkylning som ett brev på posten.
    Camilla: Ja, jag ska ju inte gnälla egentligen...

  • EMMA. säger:
    2007-02-16 | 17:39:20

    Modesverige växer så det knakar. Kul! Inte klaga.

Kommentera inlägget här: