At our best behavior

Marie Antoinette - Toine?

Kategori: Böcker

Efter detta bladder om reklam på bloggar tänker jag göra just lite reklam, för en ny bok. Om ni vill kan ni se detta som en annons :) Men jag har inte fått betalt. Jag gör det för att jag gillar en av författarna; Vladimir Oravsky är en mycket fascinerande man, ursprungligen från Tjeckoslovakien, som bland annat gått danska filmskolan med Lars von Trier och varit kulturchef i Umeå i 100 dagar.
Jag känner honom som Pojkväns före detta dramaturgilärare och den han nu skriver böcker tillsammans med. Vlado själv förelog att jag skulle nämna honom som "min pojkväns pojkvän eller något i den stilen" :)

Nu har Vladimir skrivit en bok med några andra medförfattare. En bok om Marie Antoinettes sista dagar. "Axel och Toine" utkommer i slutet av januari, mycket lägligt om många är intresserade av personen Marie Antoinette efter att ha sett den omtalade filmen.
Det enda jag läst ännu är baksidestexten, som jag gissar jag är några rader ur boken; Axels tankar då han misshandlas till döds. 


Klicka på den lille så öppnas en större bild. Känner du dig sugen kan du köpa boken på bland annat CDON.

KOMMENTARER:

  • Minna säger:
    2007-01-21 | 19:13:40
    Bloggadress: http://www.minnert.blogspot.com

    Det känns roligare att välja att läsa boken DU rekommenderar än att välja att gå in på Nelly som ligger som en banner...

  • Weronica säger:
    2007-01-21 | 19:20:50
    Bloggadress: http://livingbyw.blogsome.com/

    Tack för tipset! Den skall jag definitivt kolla upp!

  • Ida säger:
    2007-01-21 | 23:11:27
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Minna: Vad skönt att du känner så :) Det är ju viss skillnad. Jag tittar sällan på banners, men de är lite ok för man vet iaf att de är reklam. Inlägg som är gjorda bara för att få med en trade doubler-länk är det värsta, värre än popuper nästan.
    Weronica: Vad roligt. Om du väljer att läsa vore det kul att veta vad du tyckte. Jag ska också läsa när den kommer ut.

Kommentera inlägget här: