At our best behavior

Pack-svårigheter

Kategori: Resor

Snart dags att börja packa för att åka till Köpenhamn; mässor, visningar, inköp. Snart och snart... eller jo, snart. Om en vecka bör jag fundera och tvätta. "Packångest" kan snart en egen kategori här på bloggen... :)
Fast än har jag inte så mycket ångest. Just nu vill jag bara ventilera lite tankar.
 
Just till modeveckan i Köpenhamn känns det extra svårt att packa. Jag vill visa mig från min bästa (kreativa, unika, intressanta ???) sida och representera min egen butik. 

Men det finns så mycket jag inte vill:

1. Jag vill inte ha på mig plagg från ett märke när jag ska träffa representanter för det märket. Det känns på något sätt lite för fjäskigt och inställsamt. Och hur det än är så springer man på de olika säljarna flera gånger varje dag, inte bara i deras montrar.

2. H&M, Zara och Topshop gör bra saker men många av de finaste plaggen är sådana som alla har sett och vet kommer just därifrån. Det känns lite fantasilöst (och allt annat än kreativt, unikt och intressant). Max ett kedje-plagg per outfit! (Inte så svårt när jag knappt handlat där på ett år iofs...)

3. De nyanlända plaggen går bort. När mässorna är har ganska lite av höstkläderna levererats och alla vill vi ju använda våra nya kläder direkt = alla har samma nya kläder. Förra året var det särskilt en liten svart jacka från Nanso och en blus med blad på från Numph som var sådana plagg. (Jag hade själv övervägt att ta med just dem, och var så glad att jag låtit bli!)

Återstår: Plagg från gamla kollektioner och second hand...

Men. Några "nya" saker vet jag att jag ska ha med:
- Carin Wester-kjolen. (Det är bara på fredagen den inte kan användas, då ska vi på den mässan där hon är.)
- Nyköpta Zara-klänningen känns ok, den hade jag aldrig sett innan jag såg den på rea, förhoppningsvis har inte alla andra sett den heller.

Sen har jag inte kommit längre...
Hmm, om jag mixar bra; blandar gammalt, nytt och olika märken kanske jag kan överse mina "inte-punkter"...

KOMMENTARER:

  • Johanna säger:
    2007-07-30 | 20:30:20
    Bloggadress: http://fremah.blogspot.com

    Åh är det dags igen att åka på mässa. Jag säger som jag sa förra gången du och Malin åkte: Ta MIG med! Hoppas ni hittar myckedt snyggt. Ett tips är hemmasytt, ingen risk att behöva kompromissa med olika designer och deras kollektioner.

  • Ida säger:
    2007-07-30 | 22:12:13
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Johanna: Haha, du får nog plats i min väska ;)
    Ah, hemmasytt är såklart det bästa, det värsta är att jag inte har tålamod att sy själv...

  • Nina säger:
    2007-08-01 | 23:26:30
    Bloggadress: http://unikdesign.blogspot.com

    Haha...Ida jag har samma sjukt jobbiga problem! Vad fan ska man ha på sig? Känns helfel att ha på sig något från de märken som man säljer. Förra gången gjorde jag den missen! Ha nu superkul och kanske vi ses på samma hotell : )!

  • Ida säger:
    2007-08-02 | 17:56:06

    Nina: Vilka lyxproblem vi har... :) För visst ska jag ha superkul! Ah, hade de rum? I så fall får vi nästan boka in en frulle ihop eller så!

  • Nina säger:
    2007-08-03 | 08:42:11
    Bloggadress: http://unikdesign.blogspot.com

    Ja tala om lyxproblem haha!
    Hade varit super med en frulle...men fick besked igår att det var fullt : (! Men det blev iallafall ett svindyrt lyxrum på SAS Royal, men va fan man får lyxa till det lite! Hade varit superkul att ses, kanske ses vi hos Nanso-Malin på Mässan : )!

  • Ida säger:
    2007-08-03 | 17:16:36

    Nina: Tur att ni hittade rum ändå, en dag räcker ju ingenstans. Ja, kanske vi syns hos det rödhåriga charmtrollet :)

Kommentera inlägget här: