At our best behavior

Testat: Nya EasyLooks

Kategori: Produkter

23226-1007
Från vänster: Shimmer & Glow, Elecric, Smokey Eyes, Silver Grace, Sun Kissed.

Fick frågan om jag ville prova nya EasyLooks. Och varför inte? När man får välja själv om man ska få saker på posten känner man sig av någon anledning mindre köpt...

Jag hade inte så höga förväntningar. Fick en karta av den första varianten i nån påse nån gång, men gillade inte den looken, så jag gav bort den tror jag. Nu är förpackningen omgjord, och även "lookerna" till viss del, efter önskemål från konsumenter tydligen, bra produkt som så snabbt utvecklas efter kundernas respons. Nu känns faktiskt alla kiten lockande. Och förpackningen är riktigt smart, 4 set med "engångsklickar" i varje förpackning. (De räcker ca två gånger tycker jag.)

image1008

Hittills har jag provat Smokey Eyes och Elecric. Båda var fina, men Elecric som jag först var tveksam till är nu favorit. Mest för det härligt knalliga läppglosset.

Vad tycker jag då? Jag är ju knappast någon stor sminkfantast, men... här är mina åsikter, ni får ta dem för vad de är... :)

Foundation: En ljus och en mörk blandas till rätt nyans. Den ljusa är fortfarande ganska mörk på mig, men kvalitén är helt ok. Jag har använt den mer som en concealer, och sen haft lite puder över.
Skuggor/highlights: Jag gillar de krämiga skuggorna, de är roliga att jobba med. De håller riktigt bra om man grundar ordentligt, en vanlig jobbdag går bra, man kan få gnugga till i globlinjen nån gång bara. Men en dag på stan och sen en fest gick sämre...
Rouge: Även rougen är krämiga. Färgerna är fina och det sitter rätt ok.
Läppgloss: Riktigt kletiga men ganska sköna är glossen. Båda färgerna jag provat skulle jag lätt köpa en hel tub av om det fanns. Glosset sitter bra i ca tre timmar, vilket iaf jag är imponerad av.

Läste att grundaren till EasyLooks ofta har bråttom på morgonen och då bara tar på fuktkräm och mascara och tar med en rad EasyLooks i väskan. Så funkar det perfekt! Men även för att prova att gå ifrån sin vanliga look man kör varje dag med samma färger på skuggor, rouge och läppar, men utan att behöva lägga flera hundra kronor på nya produkter. Jag kommer nog att ta med mig några rader nästa gång jag åker bort. Köpenhamnsmässorna i augusti närmar sig.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2007-08-03 | 12:24:14

    riktigt smart idé det där tycker jag! att kunna testa olika utseenden liksom.. vet någon var de finns att köpa?

Kommentera inlägget här: