At our best behavior

Besviken

Kategori: Mode

23226-948     23226-947

Hmm. Plaggen från Carin Wester som jag byggde upp så stora förväntning på när jag såg dem på visningen finns i butik sen ett tag tillbaka.
Provade häromveckan... och blev så besviken. Det svarta tyget är ju stumt vilken inte funkade i klänningen om man har lite byst. Det rosa tyget kändes mera billigt än lyxigt. Den vita färgen kändes sunkig snarare än cremig. På koftan satt knapparna alldeles för glest.
Det var visserligen tur för plånboken... Men jag blev ändå lite ledsen. Carin Wester är ju en av mina favoriter. Upphängsanordningen på klänningen gillade jag dock till max, små knappar på sidorna så att man kan välja att ha klänningen längre eller lite draperad som på bilden ovan.

KOMMENTARER:

  • Mickis säger:
    2007-05-02 | 20:14:00
    Bloggadress: http://mickispikis.blogspot.com

    Tråkigt när man blir besviken när man byggt upp sådana förväntningar!

  • Marie säger:
    2007-05-02 | 22:32:50

    Exakt samma sak hände mej när jag provade den på Weekday i Malmö! Brukar ha storlek 40 vilket innebär att jag kan ha både M och L lite beroende på modell men tji fick jag! Tog glad i hågen med mej största storleken som fanns = M till provrummet och där blir jag stående med armarna rakt upp och klänningen sittande som en gigantisk polokrage kring halsen!!! Krånglade dock ner den men nä, den satt verkligen inte snyggt - helt fel sorts stumt tyg - precis som du sa! Synd på så rar ärta...Vet du om Carin Westers grejer bara görs i XS-M?

  • Ida säger:
    2007-05-03 | 11:28:52

    Mickis: Jo fast det var bra för min ekonomi...
    Marie: Ah, då var det inte bara jag då, känns ju skönt att veta. polokrage...hahaha. Jag tror att de görs till iaf L.

Kommentera inlägget här: