At our best behavior

Denna packångest

Kategori: Resor

Vi ska inte prata om hur stor del av dagen jag har ägnat åt att "packa" den här gången. Inte så mycket ångest trots allt, men lite faktisk packning...

Jag hängde ut möjliga plagg i hela stora hallen och i gången till köket. Tittade på dem. Pratade med min syster i telefon. Tittade lite på plaggen igen. Tog fram några fler par skor. Åt ett äpple och läste i min bok. Hängde om outfitsen lite. Drack nyponsoppa. Tittade på plaggen. Klippte av ett par jeansshorts från kort till kortare och kostaterade att de inte var bra då heller och lade in dem i garderoben igen. Tog fram en till klänning. Nonchalerade att Pojkvän kom och sa "Jag får andnöd när det är så här stökigt!". Lagade och åt middag. Tog bort några plagg. Tittade lite mera på alla kläder och tänkte att det var för många. Målade naglarna. Tittade på Pojkväns packning. Och så till slut vid 22-tiden så packade jag saker i en väska! 

10 klänningar. 3 kjolar. 1 par jeans. 5 koftor varav 4 bolerokorta. 6 par skor. Vi ska vara borta 10 nätter... Men det fick ju plats i väskan så varför inte. Jag förstår inte alls tjusningen med att "packa lätt". :)

KOMMENTARER:

  • cherry säger:
    2007-05-18 | 17:54:34

    åh nej åker du nu? fan jag har ju inte hunnit förbi än. när kommer du hem?

  • Amanda säger:
    2007-05-19 | 19:06:07

    Trevlig resa! Se till att riktigt slappna av och hoppas ni får underbart väder.

  • Smartasmia säger:
    2007-05-20 | 11:13:41
    Bloggadress: http://monokel.blogspot.com

    Ahhh...sorry att jag missade din avresa - var ju själv i raggarlandet. Underbara bilder nedan - och isses sickna packbestyr...själv kastar jag ner lite saker i sista sekunden och det är väl kanske inte alltid så smart...:-) Ha det superunderbart där nu!

  • Ida säger:
    2007-05-28 | 12:56:21

    Cherry: Nu är jag hemma igen :)
    Amanda: Vi slappnade av och vädret var perfekt!!!
    Mia: haha, blev nöjd med min packning hursom :)

  • malin säger:
    2008-02-16 | 16:16:00
    Bloggadress: http://www.malzzis.blogg.se

    Ha det så bra! :)

Kommentera inlägget här: