At our best behavior

Valborgsmässoafton

Kategori: Val från garderoben

Jag hade en kalasdag och kväll igår!

Började med en bra jobbdag, det var en bra dag i butiken, mera som en lördag än som en måndag, och det var det ju iofs också egentligen. Sen käkade jag och Pojkvän på favoritstället Creperie 4 knop innan vi åkte över till Johanna på Röda Tråden, där några andra kompisar redan befann sig. Vi drack vin, spillde vin, käkade kakor och prydde en vägg på Johannas kontor med läskiga/roliga bilder vi tagit av våra ansikten i hennes kopiator.

Vi blev något sena till elden på Långholmen (såklart). Den var mest en hög aska när vi kom fram. Ingen kör och inga fyrverkerier, som vi hade byggt upp en bild av att vi skulle få se. Vi fick se lite lågor ändå, och köpa godisremmar :)

23226-950

Sen promenerade vi längs vattnet till Street. Hörde sång och gick mot brofästet... Där stod en kör! Så vi fick allt höra "Vintern rasat" och lite annat trots allt. Supermysigt. Det kändes lite som att de bara spontant ställt sig där.

Kvällen avslutades inne på restaurangen/baren Street med drinkar för min del, öl och vin för de andra. Det var inte direkt partystämning där, mera mystrevligt häng. Jag kommer absolut att gå dit igen, många soffgrupper i en soft lokal med bra läge, helt i min smak!

23226-949Innan vi tog tuben hem fick jag Pojkvän att fota dagens outfit:

Hoodie: Nya med fina printet från herravdelningen på H&M.
Kjol: Svart från Nur Rock, den som jag sydde upp i söndags, nu ser man inte hur fin den är upptill, det får jag visa en annan dag. Den är lagom kort när man står, men lite jobig att sitta i...
Väska: Svart från Zara. Har använt den grå Vanessa Bruno-väskan nästan varje dag sen jag köpte den, så nu har jag några dagar utan den för att känna suget igen :)
Leggings: Vogue
Skor: Väl ingångna Converse
Det var kallt igår men jag ville ha nya tröjan så under har jag en fleecetröja. Hett heller hur :) Men att frysa är aldrig ballt!

KOMMENTARER:

  • Frida säger:
    2007-05-01 | 13:32:09
    Bloggadress: http://randigtochprickigt.blogg.se

    Testa Riddarholmen nästa år. När vi kom dit, sent, så brann det fortfarande en liten brasa som var mycket kompakt och fin. Det var tjusigt med flammorna som slickade siluetten av Stadshuset i bakgrunden. Dessutom var det öppen scen där vi bland annat fick "avnjuta" en a capellakör som sjöng Grace Kelly med Mika. Den där falsettlåten som spelas heeela tiden nu, du vet.
    Oh, jag ska nog lägga upp en liten bild på den på min blogg, även om bilden är rätt suddig.

  • Ida säger:
    2007-05-01 | 13:58:50
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Frida: Ska spana in!

  • Mli säger:
    2007-05-01 | 14:09:11

    Snygging

  • Ida säger:
    2007-05-02 | 09:13:55
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Mli: Tack sötis!!!

  • Indiemamman säger:
    2007-05-02 | 16:19:46
    Bloggadress: http://indiemamman.blogg.se

    Vi var på Långholmen när dom tände brasan, pinnhögen var inte stor så det brann fort...

  • Ida säger:
    2007-05-03 | 11:30:29

    Indiemamman: Aha. Nästa år ska jag var ute i god tid! ... (I wish. Slår vad om att vi blir ännu senare då :))

Kommentera inlägget här: