At our best behavior

Reserelaterad utmaning.

Kategori: Resor

För ett tag sedan blev jag utmanad att lista städer som som har en speciell plats i mitt minne samt länder jag besökt. Jag har modifierat städer-biten till att inkludera även byar och andra små ställen :)

Städer, byar, ställen.

Pai, Thailand.

Allt vara bara så mysigt. Sipsongpanna GH där vi bodde i bungalows byggda av en konstnär, på toaletten fanns det en öppning mellan vägg och tak där man kunde kika ut över risfälten när man borstade tänderna. Att bada i en pool med vatten från varma källor på morgonen när luften håller 12 grader. Den speciella gemyten som finns på ett ställe där många backpacker-turister befinner sig men det ännu inte blivit "förstört". (Detta var i början på 2003.)

Reading, England.

Bodde där i 10 månader när jag var 19. Blev ihop med Pojkvän där!

Nyaung Shwe/Inle Lake, Burma.

Pojkvän och jag var där några dagar under vår andra Asienresa. Det är en liten by och fast det är massa "hus" är det helt knäpptyst som på landet. Att åka ut på sjön är en upplevelse man aldrig glömmer!
Dessutom träffade vi två engelsmän som jag fortfarande kan tänka på ibland, de var så sjukt roliga. Grant och Dave, eller som de också kallade sig - Jack and Eddie bear, private detectives, always available for hire. Under deras uppsyn tog vi våra första stapplande steg mot cockney-slang. Vi var såklart "The Lous", Lou Reed = Swede.

Motala, Sverige.

Born and raised! Min familj bor där.

Mae Ngad, Thailand.

En sjö nån timma utanför Chiang Mai där vi bodde på husbåtar... båthus... bungalower på vattnet! Fick tipset av en tjej som bodde i Chiang Mai. Antingen var det off season, eller så var det faktiskt ganska okänt, för vi var i princip helt ensamma på hela sjön. Det var coolt och obeskrivligt vackert!

White Sand Beach Resort, Koh Chang, Thailand.
Första upplevelsen av att bo på "den perfekta stranden". Bungalow, eller snarare bara en hydda, inte särskilt många meter från vattnet. Vacker solnedgång varje dag.
Det här var några år sedan och redan då byggdes det ganska friskt. Nu går det charter till Koh Chang... Jag gissar att mitt paradis ser ganska annorlunda ut nu.

Jag stoppar där men skulle kunna fortsätta forever, nästan alla ställen man besökt är ju speciellt på något sätt...


Länder jag besökt:
Burma
Danmark
England
Frankrike
Grekland (Kreta - första och sista chartern.)
Indien
Italien
Kambodja
Laos
Skottland
Thailand

Oh, nu är jag så sugen på att börja använda min reseblogg lite mera!

KOMMENTARER:

  • sofie säger:
    2007-11-06 | 16:35:21

    blev såå sugen på att ut o resa nu!! :)

  • Josie säger:
    2007-11-06 | 18:41:22
    Bloggadress: http://jealousy.webblogg.se

    Vad underbart att få ha besökt så många länder! Själv har jag också varit i Thailand men det var 2003. Innan flodvågen då. Så det ser nog lite annorlunda ut nu också. Jag var i Phuket.

  • Ida säger:
    2007-11-08 | 00:01:11
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Sofie: Jag också faktiskt :)
    Josie: Ja jag är glad att jag kunnat få se så mycket. Men det bästa är att det finns så himla många underbara platser kvar att besöka!

Kommentera inlägget här: