At our best behavior

Vår/Sommar -08: Metall

Kategori: Runway

Mitt maraton fortsätter. Det tar aldrig slut... :)

Tyger med mer eller mindre glansigt metallisk yta, silvertrådar och paljetter är något som inte är typiskt min grej men som jag känner mig alltmer sugen på!

Nästa säsong finns det hur mycket som helst av den varan att välja på, inte bara från stora designers. S'nob, Thelin och Best Behavior har alla gjort någon godbit. Idag tittade jag i lookbooks från Tiger som kom hem häromdagen, de har också flera fina plagg i samma kategori.

image1120

Rad 1: Jonathan Saunders, Dries van Noten, Vera Wang, Lamb, Malandrino, Temperley.
Rad 2: Hermes, Salvatore Ferragamo, Alexander McQueen, Marios Schwab, Pucci.

KOMMENTARER:

  • alma säger:
    2007-11-02 | 09:14:43
    Bloggadress: http://whatalmawears.blogspot.com

    är jag den enda som tycker att den här trenden är både trist och uttjatad??

  • Ida säger:
    2007-11-02 | 10:34:11
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Alma: Kanske, kanske inte. :) Just tyger som bara skiftar i lite blänkningar (svårt att beskriva...) tycker inte jag känns så uttjatat, det tror jag på. Kom på en till som använt det, Mads Norgaard, silvertrådar i vårkollektionen och sånt där lite halvshiny tyg i högsommarkollektionen.

Kommentera inlägget här: