At our best behavior

Vår/Sommar -08: Färger

Kategori: Runway

En mängd olika färger syns för nästa säsong. Vissa kan beskrivas som jewel-colours, vilket hängt med ett tag. Alber Elbaz för Lanvin som visade upp juvel, efter juvel, efter juvel vinner matchen lätt. 

Lila. Orange. Blått. Det är några av de färger som syns en hel del, utöver svart som jag redan nämnt. Jag har dock fokuserat på gult och rosa, två färger som också förekommer mycket, och som jag själv är sugen på!


GULT
Jag tycker att gult ofta får en undanskymd roll även om det pratas om färgen varje vår. Så den här gången hoppas jag på gult. Gärna i kombination med grått som är sjukt snyggt.

23226-1103

Dries Van Noten, Adam Lippes, Sonia Rykiel, Paul Smith, Eley Kishimoto.


ROSA
4 nyanser av rosa... Nej faktiskt fler än så. Men bäst gillar jag de riktigt illigt chockrosa tonerna! När jag ser den simpla men helt underbara klänningen från Vivienne Westwood måste jag faktiskt använda den mycket slitna frasen "Vill ha!"  : )

23226-1102

Marni, Martin Grant, Junya Watanabe, Gucci, Vivienne Westwood.
Kommentera inlägget här: