At our best behavior

En perfekt dag!

Kategori: Personligt

Pojkvän är ju hemma mellan två filmjobb i Norge och jag kan vara lite ledig. 

I onsdags hade vi en helt underbar dag. Solen ville oss väl på vår kvalitetstids-dag och strålade från en klarblå himmel. Vi började med en promenad på Djurgården och åt lunch på Rosendals trädgård.

image1223
Eget bås i deras "trädgård i trädgården"

Sen stod Axelssons spa på schemat. När vi fyllde år -06 fick vi presentkort av Pojkväns syster och hennes kille. Nu var det hög tid att använda dem. En klassisk massage för min del och en lerinpackning för Pojkvän.

Efter det strosade vi runt lite planlöst i några butiker innan vi gick och käkade på Lao Wai. En kinesisk restaurang med bara vegetarisk mat. (Nej vi är inte inte vegetarianer men åt där en gång med en vegankompis och var sugna på att gå tillbaka.) Alla rätter innehåller något som är utformat som "kött" men är sojaprotein eller tofu. Sjukt gott (godast var nr 12 på menyn) och väldigt najs med "köttbitar" som är helt fria från fettbitar och senor (jag är askinkig). (Btw... I DN på stan som kom dagen efter svarade Promoe på hej konsument-frågorna. På punkten "Äter lyxmiddag på:" svarade han just Lao Wai.)

Som perfekt avslutning på dagen tittade vi på David LaChapelle-fotoutställningen på Factory. De har öppet till 22 på tisdagar och onsdagar, hur bra är inte det. Utställningen var intressant, kul, äcklig, snygg, tänkvärd. Se den! Beräkna att det tar minst 1,5 timme! Vi klarade det preciiis på den tiden. Skulle haft mera tid om inte SL strulat med tunnelbanan på vägen dit (eller egentligen var det nån lastbil som kört in i nån bro som var den skyldiga till strulet) så vi missade precis en buss och fick vänta en halvtimma på nästa.

(I dessa tider av "betald reklam som mörkas vad det är", som hos vissa blondiner, känner jag ofta att misstankar om fuffens kan väckas när jag hyllar något. Om någon mot förmodan skulle kunna tänkas undra så säger jag nu: Jag skriver allting helt frivilligt och gratis!!! Bloggandet är inte vad det en gång var...)

(Och ja, jag gillar verkligen parenteser...)
Kommentera inlägget här: