At our best behavior

Jag är en pc-människa!!!

Kategori: Allmänt

Skulle visat bilder på män som modellade Mads Norgaards nya kalsongkollektion i ekologisk bomull på Cafe Europa ikväll. Och lite annat.

Men jag och Mac är INTE kompatibla och ägaren av macen hanterar aldrig bilder och kan inte säga hur man gör.


Nu blir det tråk. Läs om du orkar och berätta om du vet!

Bilderna hamnar iphoto. Hur hittar jag dem sen? Testade att flytta dom till biblioteket från iphoto men sen då. Vart är det??? Saknar windows som jag fattar och hittar i!
Jag kan inte öppna biderna direkt från Photoshop (som trots allt finns i datorn) Kan inte hitta bibliotket och öppna dem som man gör med pc: högerklicka välj öppna med och så önskat program. Det skulle väl inte gå även om jag hittade biblioteket heller säkert.
Frusterad är bara mitt förnamn just nu. Hur bär man sig åt. Hur lägger jag biderna i en mapp som jag sen hittar, typ genom att göra det lättaste och placera deb på skrivbordet?
Hjälp mig!

UPDATE. Nu kan jag dra bilderna till skrivbordet en och en iaf...

KOMMENTARER:

  • E. Riley Page säger:
    2008-08-08 | 00:18:10
    Bloggadress: http://cyanatra.blogg.se/

    Godnatt!

    /e

  • MiaShopping säger:
    2008-08-08 | 10:14:38
    Bloggadress: http://www.miashopping.com

    Jag förstår din frustration. Jag är också nybliven mac-ägare och det är inte så lätt :) Men om du tar open file i Photoshop så finns det till höger en massa val. Enheter, Delad, Platser och sedan Media. Där finns bilderna från iPhoto. Lycka till!

  • Ida säger:
    2008-08-09 | 03:01:10
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Mia: Tack! ska testa. Lyckades ju få upp bilder på nåt sätt ändå sen :)

Kommentera inlägget här: