At our best behavior

Visning: Hunky Dory

Kategori: Runway


Snygg sjal / Fin detalj på klänningen, men modellen var så mager
att hon fick klippas bort / Fint hår /  Snygg stylingdetalj: hatten

Hunky Dory visade på Nordiska Museet i fredags kväll. Bäst var håret av Tony Lundström. Jag gillade helheten av kollektionen mer än enskilda plagg. Jag är alltid svag för motsatser och stilbrott; när jag klär mig eller pratar med kunder använder jag ofta frasen "bryta av med". Här har man låtit skirt möta stramt, skandinaviskt möta etno, på ett lyckat sätt.

"Vi har hämtat inspiration i Marocko och Karibien, men kollektionen präglas även av en stramare ridlook, som hos Argentinska gauchos. En mer lättillgänglig värld i och med globaliseringen och enklare resor bidrar till att stilar från olika delar av världen blandas upp, något vi inspirerats av." från presstexten.

Efter visningen var det efterfest på Josefina. Jag och Mia som alltid verkar vara på glatt humör hade supertrevligt och pratade om allt från bloggerskor (gulliga, snorkiga, duktiga) till Frankrikesemestrar och avslutade sen kvällen på Mc Donalds. :)

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: