At our best behavior

Bloggen som slagpåse

Kategori: Jobb

Inte lätt att samarbeta med danska märken alltid. Vi har en kjol som är way för stor i midjan när den är lagom i övrigt.
Mailar dem om detta och får till svar: "It is a skirt, not a dress".

(Kjole på danska betyder klänning...) (Den svenska säljaren har (självklart liksom) semester till 2009, så jag skickade bara vidare samma mail till danmark, för ja vi brukar skriva på engelska för att slippa sånt här trams.)

Jag blir så irriterad att jag inte vet vad jag ska svara utan måste avreagera mig här först.

Om vi hade försökt dra på den som klänning hade den väl för i h-e varit för liten och inte för stor!!!

Mest irriterad är jag på fenomenet "men lägg ett mail om det..." 
Man är överens. Personen lovar att göra en sak. Men så innan man går eller lägger på luren säger denna person "men lägg ett mail till mig om det". Den vet ju att man kommer glömma bort det och därför inte behöva göra vad den lovat.
Nu vill det här märket inte ta tillbaka en annan felaktig vara för att det gått några veckor sedan säljaren lovade att skicka en retursedel, men inte gjort det eftersom vi glömde maila OCKSÅ. Varför har muntliga överenskommelser öga mot öga eller via telefon slutat gälla???

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: