At our best behavior

"Bra" visningar. Såna man minns.

Kategori: Mode

Försökte få fram vad jag uppskattar av en visning... Jag vill att hår, make och musik ska passa ihop med kollektionen och stylingen av outfitsen. Att man får en känsla. Känner en tydlig röd tråd. Det låter ju självklart, men ibland är den tråden inte tydlig, inte för mig iallafall. Och så de där lite oväntade kombinationerna.

När jag assade Amanda Johansson så gjorde hon en visning för Boomerang. Kollektionen var inte särskilt spännande, men hon lyckades styla fram det där lilla extra, med ludd på stövlar och skor (som jag limmade och sydde fast) och klockrena kombos som gjorde plaggen intressantare än de såg ut var för sig.

De av Carin Westers visningar som jag sett har gett allt det där. Visningen för höst -06 som var i Röda Kvarn när den var byggarbetsplats mellan bio och Urban Outfitters var magisk! Nåt dammigt som yrde runt modellernas fötter, en sminkning som förde tankarna till sagofigurer i skogen, massa stickat, murriga färger. Och lite oväntad styling. Som en stickad väst ovanpå en kavaj. Jag minns fortfarande feelingen. Samma med hennes visning för sommar -07. Jag minns känslan. Allt hörde ihop. Spetsen, tyget i modellernas hår, all bra fransk musik.
Kommentera inlägget här: