At our best behavior

En bra helg!

Kategori: Personligt

Vigsel mellan våra bästa vänner. I stadshuset. Fint. Men kort. Över på kanske 3 minuter. Det har jag aldrig fattat innan. Jag har alltid sagt att jag inte vill gifta mig i kyrkan. (Även att jag inte ska gifta mig alls...) Kan man göra nåt mittemellan? Med en vigselförättare men lite längre? Med en präst men utan det här med "inför gud..."?

Dansföreställning, Gökboet med Bounce. SJUKT BRA! Mindre bra dock att vi köpte biljetter till den 24 januari kvällen innan vi fick veta att vi skulle bli bjudna den här helgen... Jag kan verkligen rekommendera föreställningen, och om nån är intresserad av att köpa biljetterna av mig blir jag väldigt glad. Torsdagen 24 januari kl 19.00. Två biljetter i mitten av en rad ganska långt upp, tror vi satt ungefär på samma ställe nu och det var perfekt! Vi betalade 710 kr. Kanske kan prutas något :) Maila [email protected].

KOMMENTARER:

  • Mattias säger:
    2008-01-15 | 03:53:56

    Varför i sådana fall en präst öht? Borgerlig vigsel you know =)

  • Amanda säger:
    2008-01-15 | 08:49:59

    Hej. Såg du att ett halsband från er var dagens shoppingtips på modette igår? de gjorde också lite promotion för webbshoppen, just so you know...
    och jag gifte mig borgeligt här i Köpenhamn, och jag kan berätta att den var lite längre, men också tre minuter upplevs som en väldigt lång tid när man själv står där. Väldigt coolt rum iaf med frescos i Köpenhamns statshus, du vet det på Rådhuspladsen? Kan rekommenderas ;)

  • Ida säger:
    2008-01-15 | 12:55:51
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Mattias: Nej bara man kan boka en vigselförrättare själv och gifta sig var man vill skulle jag vara nöjd. Som ett riktigt bröllop, fast utan gud...
    Amanda: Nej åh måste kolla, tack för tipset!
    Hmm frescos låter fint, men OM vi skulle gifta oss så vill jag kanske ha med alla vänner och familjen trots allt, det har jag inte trott att jag ville innan... Snart modemässa igen, men vi bor som vanligt ganska enkelt :)

  • pasia säger:
    2008-01-15 | 14:08:05
    Bloggadress: http://pasia.webblogg.se

    vaför ska du bli vigd av en psäst men skippa "det här med gud"? Man kan inte ha en religiös vigsel light. Det funkar inte så.

    du kan dock ha en vigselförfattare och ordna till en plats, exempel utomhus med massa stolar, och lägga till musik och sånt under vigseln och göra den som en "Kyrklig" vigsel, fast utan predikan och psalmer.

  • Ida säger:
    2008-01-15 | 15:03:11
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Pasia: Perfekt, det är så jag kan tänka mig!

  • Petra säger:
    2008-01-22 | 10:02:50
    Bloggadress: http://petraspetitesser.blogspot.com

    Jag har varit på en väldigt fin vigsel på Svaneholms slott (i Skåne) och det var en borgerlig vigselförättare men han pratade ganska länge om kärlek och läste dikter och hade sig. Det var fint i alla fall och mer än tre minuter på rådhuset; "NÄSTA"...

  • AnnaO säger:
    2008-01-22 | 14:45:57

    Jag och min man gifte oss borgligt i somras i ett stort hus med två festlokaler. Hade vigsel i det ena och festen i det andra. Vi hade en vigselförrättare vi bokat via kommunen och det är dit man vänder sig om man inte går till ett rådshus. Vi hade en kompis som spelade och sjöng en låt när vi gick in och en när vi gick ut. Efter att ha pratat med vår vigselförrättare så fick vi även "uppdatera" själva akten, ordvalen är väldigt förlegade. Hon pratade även själv och läste en dikt. Tyvärr var hennes tal mycket konstigt, kan vara bra att prata lite med förrättaren först om vad hon/han tänkt säga. Om du har frågor är det bara att maila. För oss var det mycket viktigt att kunna göra precis som vi själva ville.

  • Anna säger:
    2008-01-27 | 23:04:05
    Bloggadress: http://mymarkup.net/anna

    Mina vänner gifte sig också i en slottsträdgård med borgerlig vigselförrättare, fin musik, in och uttåg hela kitet. Det går alldeles utmärkt!

  • malin säger:
    2008-01-29 | 18:26:25
    Bloggadress: http://monstermonstret.blogspot.com/

    Vi gifte oss borgerligt och hade solosång, diktläsning in och utgång, det gick prima och tog kanske...20 minuter?

  • Ida säger:
    2008-02-04 | 11:21:53
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Tack allihopa för att ni berättar!!! Vi får väl se vad som händer i framtiden... :)

Kommentera inlägget här: