At our best behavior

SEMESTER!

Kategori: Resor

Nu ska vi på ännu en Europa-semester-resa. För tredje gången till Frankrike. (Vi blev lite besvikna på maten i Italien...)

De här resorna kan verka en smula posh, vilket vi absolut inte är egentligen. Så jag letar länge innan jag bestämmer mig för ett ställe som motsvara våra krav på "snyggt men ändå charmigt och avslappnat". Tonen på hemsidan måste vara rätt och ju fler bilder desto bättre, det är lätt att ljuga med några få bilder tagna ur rätt vinklar. Många bilder, och framför allt fina foton på rätt saker, gör beslutet lättare.

Denna gång föll valet på La Benjamine, ett litet Chambre d'hotes (Bed & Breakfast) "nestling in the foothills of the Pyrenees" som drivs av "Cedric (a French chef), Dawn (an English florist) and Mamie (our grandmother)".

Planet från Arlanda till Bordeaux går 06.55, hu! Bikini, kaftan och ett gäng böcker är packade! Men jag tänkte även få användning för alla fina sommarklänningar som hänger ledsna här det svajiga Stockholmsvädret. Sportiga shorts, linne och foträta sandaler ser man mycket av när man turistar, men det är verkligen inte min melodi, hur tänker de som klär sig så?

Oh well, här finns jag den kommande veckan!


bilder från labenjamine.net

Sista natten ska vi bo på "Une Chambre en Ville" i centrala Bordeaux. Hemsidan är under all kritik... men man måste lära sig att se genom sånt ibland, och det står att stället är bra i Lonely Planet som ju sällan har fel, tjuvläste lite på Akademibokhandeln för ett tag sen. :)

Mer om det (stället alltså, inte tjuvläsning) när vi kommit hem.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: