At our best behavior

Visning: Carin Wester vår/sommar 09

Kategori: Runway

Carin Wester som visade sin kollektion i Berzeli Park hade tur med vädret en vecka där det växlat mellan strålande sol och hällregn på en kvart. Det var öppet för alla och som väntat mycket folk på plats. Bra PR-tänk där!

Kollektionen andades lite 70-talsglamour men med en hint designskola. Mycket volanger och spets. Jag tror jag gillade det  stickade, men annars var jag inte så såld på materialen, och även om färgvalen kändes både Carin och det lilla man hört om sommar 09 med pasteller och lila som accentfärg så tvekar jag även där.
Visningen var stylad med roliga detaljer som rosa strumpor, strumpeband, nördglasögon med senilsnören och spetsvantar. Många av modellerna var streetcastade, något jag brukar uppskatta, men här ökade det på skolkänslan även om de flesta gick helt ok.

Jag är kluven. Som den person som typ hade ett stylist-tänk förut tyckte jag att det var en rolig visning, plaggen gör sig nog väldigt bra i tidningssammanhang. Men personen jag är idag med butik och därför ett inköps-tänk var inte imponerad. Väldigt lite i kollektionen kändes bärbart och därmed säljbart. 


Kommentera inlägget här: