At our best behavior

Inspiration: Knyt en knut

Kategori: Inspiration

image1195

Vad har man bäst till alla höga midjor och vippiga nederdelar? En bolero funkar, men en knuten kofta känns nytt och roligt. Min kollega Malin har sportat en knuten kofta till kort kjol med hög midja ett tag nu. Här syns fina exempel på Kimberly Stewart och Margherita Missoni. Tjejen i mitten hittade jag på Stockholm Streetstyle. Ett kreativt sätt att bära t-shirt, förmodligen har hon en klänning under. 

Jag behövde lite inkörstid som vanligt. Men nu är jag med på noterna. Vid kjol och hängande kofta ger en ganska trist siluett, med en knut på kofta får man former igen.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2008-03-17 | 20:16:13
    Bloggadress: http://whatalmawears.blogspot.com

    jag brukar sällan tycka såna här trendtips är kul, men det här var faktiskt snygg och nytt. kanske knyter en blus har i veckan :)

  • Ida säger:
    2008-03-18 | 13:13:31
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Alma: Åh men vad roligt! Fast trendtips brukar jag inte vilja använda... inspiration känns bättre, för det är det lika mycket för mig själv. Knyt på och ha det fint! :)

Kommentera inlägget här: