At our best behavior

Mathållning

Kategori: Personligt

Idag var jag inne på jobbet på förmiddagen. Sen var jag ledig och passade på att gå till Hårgänget och snygga till luggen. På eftermiddagen har jag tvättat och fixat med lite av varje. (Ok, kollat på 4 avsnitt Prison Break.)

Alla som känner mig vet att jag slarvar en del med maten när Pojkvän inte är hemma. (Han är i Norge och jobbar nu.)  Mathållningen idag måste vara någon form av rekord:

09.00: Två mackor med skinka och avokado. Ett glas mjölk. En tallrik yougurt, 2% fetthalt, inget lätt-trams. (Frukosten är dagens viktigaste mål, med den får man ALDRIG slarva!)
14.15: På tunnelbanan hem till min tvätt-tid. 10 st pringles chips.
15.30: Kelda färdigsoppa, 2,5 dl. Samt några chips till. Orkade inte ta fram och bre nån knäcke.
17.30: Cantaloupe-melon, 1/4. 
19.30: Siaglass i smak Lemoncurd. Med extra maränger. Två portioner.
ca 23.45: Tänkte äta skorpor med smör och marmelad nu.  

Tricket är att småäta lite av varje så att man inte blir hungrig och måste laga riktig middag. :)


Mamma/Pojkvän: Jag lovar, jag har ätit som minst en vettig lunch varje dag i övrigt, och faktiskt lagat riktig mat några gånger, eh, två gånger.

KOMMENTARER:

  • ninni säger:
    2008-03-05 | 08:00:19

    Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Du får nog åka hem snart igen så du får lite riktig mat. Kött sås o potatis.puss

  • Pojkvän säger:
    2008-03-05 | 22:38:11

    Ah meh herregud alltså.
    Här i Trondheim är det jag som bestämmer när vi ska äta och efter 4.5 tim så måste vi äta igen för det är regeln. Super bra.
    När jag kommer hem blir det kött, sås och potatis.
    Jajemän.

  • Ida säger:
    2008-03-06 | 11:29:10
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Mamma: Not to worry. Jag åt frukost, lunch, middag och två bananer igår, jag sa ju att tisdagen var rekordet.

    Pojkvän: Nej det blir bästa pastarullarna från La Tavolata. Yummy! PUSS

  • Mli säger:
    2008-03-06 | 19:25:08

    men min älskling du vet ju att om du går ner i vikt går min värld under. du är ju den enda som skiter i all hets. därför gör du mig så trygg.. hihi

  • Ida säger:
    2008-03-06 | 22:30:02
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se

    Mli: Risken att jag går ner i vikt på den där "dieten" är väl rätt liten trots allt... :) KRAM

Kommentera inlägget här: