At our best behavior

Är de fula skorna snyggare nu?

Kategori: Mode

Dessa skor köpte jag i en liten butik i Bangkok. År 2003 tror jag. Ett klassiskt "tappa-greppet-om-sin-stil-på-semestern-köp". De är knappast flitigt använda men har fått vara kvar i garderoben av någon outgrundlig anledning. Senast häromveckan tittade jag på dem och skakade på huvudet, men tänkte att nån dag så.

Och så ser jag det här hos Sea of shoes. Och inser att jag hamnar i precis det där som jag ogillar så mycket. Att allt ska vara "godkänt". När nån som många tycker är ball säger att nåt är snyggt så blir det så. Approved-stämplat. 

Coola bruttan säger att ett par liknande skor är grymma. Och helt plötsligt ser jag på skorna med nya ögon. Tänker slitna jeans, svart kavaj och nån sjal. Kan nog vara snyggt kanske...

KOMMENTARER:

  • *SOLD* säger:
    2008-11-05 | 13:07:22

    Det är aldrig snyggt med så lång och smal läst... Det har växt fram av något slags italienskt vulgo mode någon gång och hängt kvar i butiker som tror att de är "Chica" men i själva verket helt ute och cyklar.

  • alma säger:
    2008-11-05 | 15:10:58
    Bloggadress: http://whatalmawears.blogspot.com

    haha jag har oxå en massa såna konstiga köp :)

  • Lisanne säger:
    2008-11-05 | 15:13:23

    sorry to say, men skorna är otroligt fula :) haha, det är lika bra att kasta dom.

  • Ida säger:
    2008-11-05 | 15:26:50
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Sold: Ja jag var onekligen ute och cyklade...

    Alma: varför gör man dem??? :)

    Lisanne: hahaha bra att du är ärlig. Men de klarar sig ändå en rensningsomgång till. Om så bara för att symbolisera vad jag inte ska köpa igen :)

  • Free Fashion Pia säger:
    2008-11-05 | 15:27:47
    Bloggadress: http://freefashionblogg.blogspot.com/

    Det är ju likadant med somliga karlar som man aldrig annars skulle se åt, dom får en "approved"-stämpel om nån vettig tjej varit med dom....;-)

  • Ida säger:
    2008-11-05 | 18:50:26
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Pia: Haha det har jag aldrig tänkt på men så är det kanske.

Kommentera inlägget här: