At our best behavior

Städrutiner

Kategori: Personligt

Här borde jag visat före/efter bilder på kläderna spridda överallt,
men det var för illa för att skapa bildbevis,
nu kan jag låtsas att det inte var så farligt. :)

Pojkvän kommer hem idag. Filmprojektet är klart så nu får jag ha honom hemma massa veckor förhoppningsvis. Varje gång han är borta stökar jag ner och när han ska komma hem städar jag. Oavsett om han kommer hem efter en vecka eller tre veckor städar jag först då...

Idag ringde min mamma och väckte mig halv elva. (Jag var på fest igår och kom hem ganska sent. Hade satt klockan på tolv.) "När kommer han hem. Jag tänkte jag skulle väcka dig så du hann städa". (Han landar 18 och är hemma vid 19.30 eller så.) Men tack mamma!

Fejat runt ett tag nu. Bokhyllor, badrum och hallådor också fått sig lite genomgångar och rensningar. Största projektet är alltid flytta mina kläder från överallt tillbaka in i garderoben. Varje gång snurrar som ett mantra "det är bisarra mängder. Måste göra något."
Det borde komma hem nån hård rensare och köra den där "när använde du den här sist" med bister uppsyn. Och jag skulle svara "vet inte/för nåt år sen/men jag kan ångra mig om jag slänger den"...

Hittade mitt gamla nitbälte som jag var säker på att jag sparat tills jag gav upp och trodde att jag slängt... Köpte till slut ett nytt på Gina Tricot. Så nu har jag två, eh. Det nya är mycket snyggare så det var ju ett bra köp ändå för sina 99 kr.

Det ska bli så skönt att inte bo själv nu, så jag håller en högre nivå av ordning!

KOMMENTARER:

  • ninni säger:
    2008-11-16 | 19:58:23
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Nu hann du ju bra. Hälsa att det är tryckt nu med maten. kram

  • Ida säger:
    2008-11-16 | 20:15:50
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Ninni: Ja det var ganska skönt att gå upp då trots allt, jag hann så bra så så bra, och nu är maten klar också, flyget var sent men han borde ramla in any minute.

Kommentera inlägget här: