At our best behavior

Svar

Kategori: Personligt

Jahapp. Har man startat något får man fullfölja. Så nu ska jag svara på frågorna från frågestunden. :)

(Kan klart konstatera att jag hade rätt när jag skrev att ni inte undrar så mycket utan "tittar in här för att se vilken kofta jag haft på mig".Men det är helt ok. Det blir en ny kofta snart. :) )

Håller du på med hästar nåt nu?
När jag hälsar på familjen i Motala så rider jag nästan alltid. Men ingenting i Stockholm.
 
Vad har du haft för jobb innan Wardrobe?
Oj. En massa. Innan vi öppnade Wardrobe var jag stylistassistent i 2 år. Till riktigt duktiga stylister (ville skriva riktiga stylister först men det skulle nog inte falla i god jord överallt...) 1 år med Amanda Johannson, och sen även med Mona Norremo och Malin Rudén. Idag verkar det räcka med att styra upp några plocksidor för att kallas stylist. De här tjejerna gjorde utöver snyggsnygga editorials för tex Nylon, Plaza Magasin och Damernas Värld även mycket reklam, både stillbildsreklam och film, för tex Åhlens, Wedins, Apoteket och Telenor. (Jag sydde på alla paljetter på Elvisdräkten som figurerade Telenors reklam för några år sen). Jag assade även på två visningar, en för Boomerang och en för Polarn och Pyret. :) Jag kombinerade assandet med extrajobb i Nansos conceptbutik, och när den stängde så...  ja därifrån kan ni storyn.

Innan allt det har jag varit extern advokatsekreterare/receptionist på kontor, rest en del och jobbat i hotellreception. Direkt efter gymnasiet åkte jag till England och städade 16-18 hotellrum per dag i 10 månader. Och från att jag var 14 år jobbade jag på bageri varannan lördag och alla lov. Vi började klockan 05, och det hände mer än en gång den sista sommaren att jag gick direkt till jobbet efter en utekväll.


Är det du sysslar med nu ditt drömjobb, eller har du andra drömmar?
Jag trivs bra med det jag gör nu, och är så uppe i det att jag inte ens funderat så mycket på om jag drömmer om något annat. Det är nog mitt drömjobb alltså. :)

och så är jag faktiskt nyfiken på hur du o din kärlek träffades :)
Vi träffades där på hotellet i England. Han anlände några veckor efter mig och ganska snart kände jag att den här killen är speciell, jag tyckte han var supercharmig. Nån sen kväll efter att vi varit på puben ett gäng så satt vi bredvid varandra och slökollade på tv och pratade strunt. När mina ben nuddade vid hans var det som ja jag vet inte, elektricitet kanske. Vi pratade om det häromdagen, lätt nostalgiskt 10 år senare... Att det var sådär som man inte tror att det kan vara.
Hursomhelst, tre veckor efter att vi sett varandra första gången i lunchmatsalen så följde han med mig hem efter en utekväll, sov över och sen var det vi. Det var precis så larvigt enkelt. Inget vem ska ringa, undrar vad han tycker, vad har vi för relation. Vi var ihop efter den där natten!


Jag undrar också vad du gjorde innan Wardrobe.

Och ett långt svar fick ni :)

Sen undrar jag massa grejer (är ju rätt ny här så jag vet inte om du sagt innan): vilken är din favoritbok?
Kul med nya läsare :) När jag fastnar för en ny blogg brukar jag läsa en bakåt i arkivet, det är så roligt när det finns en massa att läsa och inte behöva vänta på nya inlägg... :) För ett tag sen var det en tjej som berättade att hon läste hela min blogg bakifrån när hon hade tråkigt på sitt sommarjobb. Det var roligt att få kommentarer på flera år gamla inlägg. :)

Iaf. Favoritbok var det. Jag kan aldrig välja bara en herregud...
Jag uppskattar lättsmält litteratur. Så det blir en hel del chicklit. Denise Rudberg och Kajsa Ingemarsson tex. Shopaholic-böckerna kan jag inte låta bli att älska. Men om jag ska namnge några böcker som verkligen är bra-bra så det blir det nog Sugar, Tusen små bitar, Snabba cash, En doft av apelsin och Kyssa sammet. En av få böcker jag läst om är Per Hag mans När oskulder kysser. Och så tycker jag att Erlend Loes tre senaste böcker är helt fenomenalt bra. Åh, och så gillade jag El Choco fast språket var lite torftigt.

Var är du uppvuxen?
Motala, Östergööötland. 

Hur gammal var du när pojkvännen och du blev ihop? (finare sätt att fråga hur gammal du är..)
Vi var 19. Och nu är vi 29. Ingen hemlighet, jag bloggade om min senaste födelsedag, och om risken för en 30-årskris... :)

Vem inspirerar dig? Vilka är dina bästa blogginspirationer?
Style by Mats-Mats. Minna, Hotspot i sina glansdagar. Ironi. Humor och Modebloggarnas modeblogg då, och dessutom började vi blogga ungefär samtidigt, aug/sep -05. Och sen blir man väl indirekt påverkad/inspirerad av de stora bloggarna som Sofi, Linn och Eleonore m fl. Exempelvis så har man ju tagit restaurangbilder under alla semestrar, men det är sen Eleonore började "matblogga" som jag postar bilder på mig där jag äter, det kändes plötsligt naturligt.
Jag gillar Betty också. Funderar allvarligt på att inhandla stativ och automatutlösare samt börja posta 10 bilder på varje outfit... Agnes B är en ny favorit men av att läsa henne får jag mest prestationsångest.

Vilken stad i världen är bäst tycker du?
En stad. Oj oj. Jag har nog sett för lite för att kunna svara. Eller just det, "tycker du", då är det ju hittills förstås.
Ingen stad är bra om man inte trivs med sitt sällskap. Jag såg massa fina och coola ställen när jag var i Indien men jag saknade Pojkvän så sjukt mycket då och uppskattade dem inte till fullo. Jag hade för lite pengar när jag var i London. Jag var för ung när jag var i Paris. Jag gillar Köpenhamn men har bara jobbat när jag varit där. Stockholm är bra men lite för likriktat, ängsligt och stifft för att vara bäst. Jag vill åka till Berlin, New York och Barcelona. Sen kanske jag kan svara.
Jag har backpackat i Asien och mysrest i Europa. Inte så mycket städer liksom i egentlig mening. Men om jag får välja ett land istället så säger jag Frankrike. Vackert och mysigt och bara god mat! Annars får det bli Luang Prabang i Laos.

Well, ni som tog chansen frågade ju ordentligt. Eller så är det bara jag som absolut inte kan svara lite kort och koncist..

KOMMENTARER:

  • Free Fashion Pia säger:
    2008-11-01 | 09:53:37
    Bloggadress: http://freefashionblogg.blogspot.com/

    Kul att läsa! Tycker absolut du kan skriva "riktiga" stylister! Jag har myntat uttrycket "Köpglada konsumentupplysare" om de "stylister" som travar Hamngatan upp och ner och plocketiplockar....:-)

  • Minna säger:
    2008-11-01 | 12:57:47
    Bloggadress: http://www.minnert.blogspot.com

    Nä men, inspirarear jag dig? Åh, vad glad jag blir!!!



    Jag böt kjolen mot Thelintröjan som var sjukt "smickrande för figuren". Kjolen kan du sälja till Jill Jonsson! Moahahahha!

  • Minna säger:
    2008-11-01 | 12:59:29
    Bloggadress: http://www.minnert.blogspot.com

    jag skrev kommentaren innan jag läst klart allt, och det här är verkligen MITT I PRICK:



    Ingen stad är bra om man inte trivs med sitt sällskap.



    Klockrent!

  • Ida säger:
    2008-11-01 | 16:56:39
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Pia: Det uttrycket var perfekt!

    Minna: Ja jag blir alltid sugen på att skriva när jag läst hos dig! Skriva nåt lite roligt. Lyckas inte alltid dock :) Men det gör du!

    Hahaha, hoppas Jill kommer intravande med sina stövlar här snart då :)

    Ja visst är det så, och en halvtrist stad kan vara kalas med rätt sällskap!

Kommentera inlägget här: