At our best behavior

Värsta perfekta semesterdagen! Oslo dag 1. (Eller 4 om dagarna i maj räknas)

Kategori: Resor

Jag har haft en superhärlig dag! Promenerat runt i typ halva Oslo. (Ok att nya skorna är väldigt bekväma, men mot slutet av dagen ömmade de lite, och när jag visade Pojkvän på en karta vart jag gått så insåg jag att det inte var så konstigt.) Stoppade in lurar i öronen och lyssnade på Loney, Dear. Solen sken. Det var fina löv i slottsparken. Jag fick lyckobubbel i kroppen!

Började med att spana in lite butiker. Först i Frogner/Uranienborg. På Skovveien 15 låg den finaste; Atmosfär. Inbjudande ställe, med en hel del fina plagg. Bara dyra dock, jag gillar ju en mix av olika prislägen (doh? uppenbart kanske eftersom vi har det på Wardrobe). Och så var smyckesdelen lite väl glittrig i min smak, även om det var fint upphängt, delvis på ett träd.


Sen lunch med Elias som jag träffade i Goa för 8 år sen och har sett en eller ett par gånger om året sedan dess. Vissa människor är lätta att fortsätta klicka med fast man inte ses ofta.
I solen, utomhus, omelett och äpplemust - semesterkänslan var total! Omgivningen ökade väl på också det förstås. Det är på nån gigantisk veranda typ, på Young-torvet.


Inspelningsplats för dagen på filmen där Pojkvän är inspelningsledare var väldigt nära så jag gick förbi för att säga hej och titta lite. De var inne i receptionen på tidningen i bakgrunden först, sen flyttade de exteriört, och planerade tydligen om en del, från "vi kör bara" till "vi måste stoppa folk, bara statisterna ska synas". Personerna räckte inte riktigt så jag blev utrustad med Walkie och tilldelad uppgiften att stoppa folk vid entren och hänvisa att gå på andra sidan lastbilen som kan anas lite på bilden. Folk är lustiga, två stycken lyckades smyga in bakom ryggen på mig, men jag sulade tag i deras jackor och bad dem snällt att vänta nån minut. :) Hur många gånger har jag inte hört Pojkvän gnälla om menlösa assistenter liksom...

Och där har vi ju även dagens val från garderoben dokumenterat! Passar på att använda sånt som jag inte vill använda annars. När jag är i butiken är det så ledsamt att behöva svara "nej men den här hänger ingenstans, den är slut/från en tidigare säsong/från H&M/vintage". Klänning från Nur Rock, förra vintern. Bälte från Thelin, också äldre. Kavaj från Kookai, asgammal. Sjal från Best Behavior, den finns dock nu. Och helt nya skorna från Wedins.

När de sa tack för idag (alltså jag "jobbade" max en halvtimma) kollade jag lite i "centrum". Bland annat efter ett halsband från Mango som var med i Chic som jag läste på flyget. Men det fanns såklart inte. Butiksutbudet där är ju samma som hemma i city, så jag drog mig tillbaka till Uranienborg och sen hem och vilade fötterna.


Vi avslutade dagen med att äta på en Thai-restaurang modell finare, med väldigt god mat! Nambo Thai. Då hade jag glömt kameran hemma så nu har jag skärmdumpat och klippt i Paint. Ville ju visa hur snyggt det var!

Imorgon ska det regna enligt prognosen, men jag hoppas på en lika bra dag som idag ändå.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: