At our best behavior

Nattugglan strikes again

Kategori: Personligt

Fuck. 02.32.

Varje kväll är likadan. (Pojkvän är på nytt filmprojekt i Norge.) Jag kommer hem vid typ kvart i åtta. Hänger framför tv'n ett tag. Tänker sen att jag bara ska kolla lite på nätet men gå och lägga mig i vettig tid. Surfar från en sida till en annan. Alla länkar till en blogg som länkar till en tidning som har en blogg som länkar till style.com osv osv. Sen nån gång efter midnatt (ja då har jag ändå inte gått och lagt mig) rasslar det och inspirationen vaknar. Och så sprutar jag ur mig några utkast som får vänta på bättre tider för postning. Oftast stoppar jag mig själv runt klockan två, för att komma i säng när det faktiskt inte är natt längre utan morgon... Ja alltså även om inspirationen inte vaknat så surfar jag ändå runt till samma tid. Två har blivit min gräns. Förutom idag då, idag hade jag grymt flow och bestämde mig för att inte stoppa.

Det blir ju vrickat. Pratade faktiskt om det idag, att dygnet är vänt. Jag benämner de första timmarna vi har öppet i butiken som "på förmiddagen". Vi öppnar klockan tolv...

02.44. Fuck.
Kommentera inlägget här: