At our best behavior

Frankrikelängtan

Kategori: Resor



Tittade på gamla semesterbilder idag. Längtar till Frankrike!!! (Och som ni ser handlar det en hel om mat... och fina skyltar :D)

Vi tittar på att hyra ett hus tillsammans med kompisar. Jag har hittat ett boende som ligger bra till, typ i Dordogne. (Nån som varit där? Fint?)

Men så tittade jag in hos Hotspot som ska till havet och var tvungen att kolla lite närmare på dom där flotta ställena bara för att få dregla lite. Och nu sitter jag här och funderar på om det verkligen är franska småbyar i inlandet jag vill ha, igen. Borde vi åka till kusten? Norwegian flyger till Bordeaux, Ryan Air till Toulon...

Nej, inte Amalfikusten - men den franska maten vinner över den italienska med hästlängder!!! Och som sagt, det handlar en hel del om mat för min del...

KOMMENTARER:

  • johanna säger:
    2009-04-29 | 17:16:18
    Bloggadress: http://liveforfashion.blogg.se/

    två fantastiska nyheter i bloggen idag och outfit från gårdagen. säg vad du tycker!

  • Marie säger:
    2009-05-03 | 09:24:49

    Flög till Bordeaux i höstas. Jättefin stad och enligt franska kollegan den bästa shoppingstaden med sin 1 km långa gågata. Sedan häng vid lagunen ute vid Atlanten. Ostronens hemstad. Fin vågsurfing. Moules frites. Mmmmmmm

  • Ida säger:
    2009-05-04 | 12:43:11
    Bloggadress: http://shopblogg.webblogg.se/

    Marie: Mmmm. :) Faktum är att vi besökte Bordeaux förra året, bra shoppingstad!

    Jag kollade med värden nu, man kan åka dagsutflykt till havet, 2 timmars körväg. Blir perfa!

Kommentera inlägget här: